sjossang Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Hørte en historie fra en ansatt i Telenormobil: Hans datter hadde hadde fått sin telefonen frastjålet på en fest. Han brukte så IMEI-nr til å finne ut hvilket SIM-kort som var i bruk på telefonen. Det viste seg at SIM-kortet var et abonnement registrert på moren til en av festdeltakerne. De visste da hvem som brukte telefonen, og ringte han og sa fra at om telefonen ikke var levert tilbake innen 2 timer, ville moren hans bli politianmeldt. Tok ikke lang tid før telefonen var tilbake. Hvis politiet ber om å få denne type informasjon fra Telenor, må de betale (tror det var noe sånt som 1.500,- pr søk). Dette er kanskje også årsaken til at politiet ikke legger særlig stor innsats i å finne telefoner - selv om de teoretisk kan klare det... Kanskje det er mulig å svarteliste IMEI-nr hos mobiloperatørene? Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 7. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2008 Det var det jeg mente og, men saken er den at dama har ikke IMEI-nr, og netcom sa at de ikke lenger gjorde slike søk. Det var da jeg fikk tipset om "Found IT", søkte etter de, men fant ingenting. Så jeg ringte inn igjen, pratet med ei annen, men hun hadde aldri hørt om noe slikt, så ba jeg om å få prate med ho jeg hadde pratet med tidligere, men det lot seg visst ikke gjøre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå