Snatch Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Hva er anbefalt vcore? eller hva er min/max man kan sette den uten å skade prosessoren Lenke til kommentar
formann Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Du burde ha den så lavt som mulig så lenge maskinen er stabil. Med midre du skal klokke opp CPU´n så burde du la den stå på auto/default. Max jeg vil annbefale er 1,9v.. og da skal du helst ha en nogenlunde brukbar kjøler. Lenke til kommentar
formann Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 jo høyere jo bedre! Vel.. jeg skjønner hva du mener, men det er ikke bare best å kjøre 2,2v når ikke har skikkelig kjøling. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Og når CPU'ene idag kun tåler +/- 5% avvik fra standard før de kan ta permanent fysisk skade = kortere levetid. Med kortere levetid kan det være alt fra at den går ned fra 15 til 14 år, eller at den dør etter to uker. Det er en grunn til at en del Pentium4-kjerner nå gir opp. Dette var kjerner kjøpt rett etter at P4 gikk over til 0.13micro og Northwood-kjerna. Disse CPU'ene lot seg klokke noe helt avsindig... men en del av den tålte ikke denne behandlinga over lengere tid. Uansett, over-volt er verre enn under-volt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå