kenney Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Hei.. Skal kjøpe nye dekk til min cbr, ska ha større en dei som står på. Nåken så har forslag til dimesjon..? tenkte litt på 130 bak og koss breie kan eg ha framme..? e de stor forsjell på kjøregenskapene å går han litt dårligare me breiare dekk..? Å ka dekk typer bør eg satse på..? tenkt mye på pirelli.. Takker for svar snarest.. Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Prøv å hold deg til den dimensjonen som var originalt så du beholder kjøre egenskapene, hvis du absolutt må ha breiere dekk så må du passe på at dekket ikke treffer sving armen på sykkelen. Sjekk ut http://www.motorsykkeldekk.com/ Den går ikke saktere med breiere dekk men dekket kan vri seg av felgen hvis det er for stort. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 En kar jeg kjenner hadde på et 130 dekk på sin CBR og han endte inni en fjellvegg for å si det slik men uansett , om du skal øke dimensjon er det vel en fordel å øke proposjonalt , så om du skal ha 130 bakdekk bør du vel ha 110 framdekk (vist dekk dimensjonen på CBR er 90-110) , men om felgen er brei nok vet jeg ikke . Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Du bør kanskje også tenke på at sykkelen din er nok for lett til å få opp temperaturen i dekkene noe særlig. For brede dekk gir faktisk dårligere grep ved litt aktiv kjøring, samtidig som det blir stivere å styre sykkelen. Dimensjoner noe særlig utover 90-110 er kun for showoff på så små sykler. (Se hva dem kjører på i GP 125, er nesten sykkelhjul jo...) Lenke til kommentar
E.Everett Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 æ har 100-80 17 foran å 130-70 17 bak . fungerer greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå