Becks69 Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Hei Er det slik at alle HD skjermkort kun har DVI utgang som en må da bruke en dongle for å få over til HDMI? Er det evt noe tap i bildekvalitet da? Hvilket skjermkort ville dere anbefalt meg når jeg skal se en del film og serier i HD kvalitet på en full-hd tv, fra PC-en? NB! Må passe i eit Silverstone HTPC kabinett og på Asus P5B Lenke til kommentar
WiSLE Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Det vil ikke bli tap da, begge signalene er digitale. HDMI støtter også lyd over kabelen. Du kan også få tak i grafikkort med HDMI utgang på. Lenke til kommentar
TorOyvind Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Jeg har DVI->HDMI kabel, 5m, funker utmerket, men får jo kun bilde og ingen lyd. Så har foreløpig vanlige lydkabler med en sånn jack, helt enkle, fra pc->tv (Har samsund 1080p). Oppløsningen 1920x1080 fikser jeg enkelt i nvidia-kontrollpanelet. Så jeg kan jo anbefale dette, men klart det er jo enklere med hdmi->hdmi (lyd og bilde i samme kabel) Lykke til mann! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå