Gå til innhold

Starter pc, men ingenting vises på skjermen.

Anbefalte innlegg

Har nå testet diverse uten hell...

Med meg virker det ikke som det blir sendt noe signal til skjermen om at den skal slå seg på. Når man slår på PC'en kommer som regel et lite klikk fra skjermen, nesten umiddelbart etter at man har skrudd på. Dette skjer ikke hos meg, det samme gjelder når jeg forsøkte et PCI VGA.

Noen som vet om det kan være noe strømgreier som er årsaken til dette fenomenet eller er det utelukket ??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

opplever akkurat nå noe av samme greia... Maskinen starter fint, men svart skjerm... Trodde det først var skjermen, så jeg prøvde en annen, men samme feil. Byttet skjermkortet med et fra en annen maskin, uten hell.

Det rare er at dette skjedde etter at jeg hadde stilt multiplier fra 13,5 til 14. Kan det være derfor? :shrug: Maskinen fungerte altså flott, helt til restart etter jeg hadde stilt opp multiplier..... :cry:

Lenke til kommentar

Har nøyaktig samme problem. PC'en fyrer men intet bilde. Vet at alle komponenter funker og har forsøkt det meste. Også PCI skjermkort istedenfor AGP... Noen som har opplevd lignende ??

Har 360W PSU, AMD1600, ASUS A7A266 Hovedkort, 256 SDRAM.

Har forsøkt med en DDR brikke også (Hovedkortet tar enten eller..)

Jan Erik - Har du forsøkt å nullstille CMOS ? Hjalp meg en annen gang jeg hadde et lignende problem.

Opplevde noe lignende med mitt Asus A7M266 da jeg oppgraderte prosessoren fra en T-bird til XP2000+. Problemet lot seg bare løse ved å oppdatere bios slik at den takler de nye XP prosessorene fra AMD. Vil tro at dette kan hjelpe deg også...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...