WebKnight Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Har nå testet diverse uten hell... Med meg virker det ikke som det blir sendt noe signal til skjermen om at den skal slå seg på. Når man slår på PC'en kommer som regel et lite klikk fra skjermen, nesten umiddelbart etter at man har skrudd på. Dette skjer ikke hos meg, det samme gjelder når jeg forsøkte et PCI VGA. Noen som vet om det kan være noe strømgreier som er årsaken til dette fenomenet eller er det utelukket ?? Lenke til kommentar
Breivik. Skrevet 6. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2003 Tror ikke det er strømmen, for jeg prøvde med en annen strømforsyning og det hjalp ikke Lenke til kommentar
paintballdude Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 jeg har akkurat samme problemet med mitt nye hovedkort. hvordan i h@%"#vete restarter jeg CMOS (BIOS)? Får i tillegg et nytt grafikkortet. Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 hvordan i h@%"#vete restarter jeg CMOS (BIOS)? Får i tillegg et nytt grafikkortet. Les manualen, er litt forskjellig alt etter hvilket HK du har, men det er sikkert to pinner du må sette en hette over el.l. Lenke til kommentar
eberland Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Jeg har og et lignende problem.. Spenningen kommer på og viftene begynner å gå, men det skjer ikke noe mer..... Savner knitring og et pip Høres dette ut fom et defekt hovedkort, eller er det håp for en gammal traver? Lenke til kommentar
zxni Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 En ting til det kan være: at der er ett eller flere ben for mange under hovedkortet. Da fører det til kortslutning/systemfeil. Lenke til kommentar
-JKJ- Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Jeg har hatt to defekte cpuer og hver gang skjedde det dere har forklart, Starter maskinen, intet skejrmbilde men maskinen snurrer og går. CPU er mest sansynlig vis D.Ø.D.! Lenke til kommentar
eberland Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 La oss si at cpuen min er død så må det jo være en grunn til det, kan jeg da risikere å drepe cpuen til en kompis hvis jeg prøver den.... Hvis HK har gått helt banan e.l Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 CPU'en min er ikke død - Testet på annet system. Skal sende inn HK'et mitt og se om det hjelper, men det jeg synes er snodig er at jeg får akkurat samme problem enten det er AGP elle PCI skjermkort... Lenke til kommentar
spae Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 opplever akkurat nå noe av samme greia... Maskinen starter fint, men svart skjerm... Trodde det først var skjermen, så jeg prøvde en annen, men samme feil. Byttet skjermkortet med et fra en annen maskin, uten hell. Det rare er at dette skjedde etter at jeg hadde stilt multiplier fra 13,5 til 14. Kan det være derfor? Maskinen fungerte altså flott, helt til restart etter jeg hadde stilt opp multiplier..... Lenke til kommentar
Absorb Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Har nøyaktig samme problem. PC'en fyrer men intet bilde. Vet at alle komponenter funker og har forsøkt det meste. Også PCI skjermkort istedenfor AGP... Noen som har opplevd lignende ?? Har 360W PSU, AMD1600, ASUS A7A266 Hovedkort, 256 SDRAM. Har forsøkt med en DDR brikke også (Hovedkortet tar enten eller..) Jan Erik - Har du forsøkt å nullstille CMOS ? Hjalp meg en annen gang jeg hadde et lignende problem. Opplevde noe lignende med mitt Asus A7M266 da jeg oppgraderte prosessoren fra en T-bird til XP2000+. Problemet lot seg bare løse ved å oppdatere bios slik at den takler de nye XP prosessorene fra AMD. Vil tro at dette kan hjelpe deg også... Lenke til kommentar
Bergans Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Rimelig sikker på at det er CPU'en din som har tatt kvelden her. Prater av egen erfaring Pass på under montering av neste. Det kan være fort gjort å knekke kjernen. Bruk armlenke. Lenke til kommentar
spae Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 ahh fiksa problemet mitt... heldigvis var ingenting dødt! var visst bare å nullstille BIOS :oops: Lenke til kommentar
Breivik. Skrevet 6. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2003 Testet en annen cpu, og da fungerte det! Jippi! Takker for alle gode svar. Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Update : Ville bare si at i mitt tilfelle var det HK'et det var noe feil med - har fått nytt og det funka God Helg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå