Breivik. Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Jeg bygger en pc for en venn, og har litt problemer jeg håper noen kan hjelpe meg med. Da jeg hadde satt alt sammen og startet pc'en, ville ingenting vises på skjermen. Jeg hører at pc'en går. Har prøvd med et annet skjermkort, strømforsyning og ram brikke jeg vet fungerer, men det hjalp dessverre ikke. Er det da agp porten på hovedkortet det er noe galt med? Håper på snarlig svar. Mvh Jan Erik Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Har du noen feil indikatorer på HK.(Lyd eller lys)? Satte sammen en ny pc for litt siden da det samme skjedde med meg. Hadde et MSI kort med 4 lysdioder som indikerte at noe var feil med CPU. F..... tenkte jeg. Koblet fra prosessorvifte og kjøler. Tok ut CPU. Satte alt sammen igjen og siden har det fungert. Kan være kjøleren var feil montert, men det funker iallefall nå. :smile: Lenke til kommentar
Inferno Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Hadde samme problemet en gang jeg også, da var det L1 på prosessoren som hadde blitt defekt. Lenke til kommentar
Cursed Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Kanskje litt dumt, men har du husket å skru på skjermen? Lenke til kommentar
Breivik. Skrevet 5. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2003 har husket å slå på skjermen ja Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Jeg bygger en pc for en venn, og har litt problemer jeg håper noen kan hjelpe meg med. Da jeg hadde satt alt sammen og startet pc'en, ville ingenting vises på skjermen. Jeg hører at pc'en går. Har prøvd med et annet skjermkort, strømforsyning og ram brikke jeg vet fungerer, men det hjalp dessverre ikke. Er det da agp porten på hovedkortet det er noe galt med? Håper på snarlig svar. Mvh Jan Erik Har nøyaktig samme problem. PC'en fyrer men intet bilde. Vet at alle komponenter funker og har forsøkt det meste. Også PCI skjermkort istedenfor AGP... Noen som har opplevd lignende ?? Har 360W PSU, AMD1600, ASUS A7A266 Hovedkort, 256 SDRAM. Har forsøkt med en DDR brikke også (Hovedkortet tar enten eller..) Jan Erik - Har du forsøkt å nullstille CMOS ? Hjalp meg en annen gang jeg hadde et lignende problem. Lenke til kommentar
Breivik. Skrevet 5. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2003 har resetta cmos'en ja, men det funker forsatt ikke Noen andre som har en idê til løsning av problemet? Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 har resetta cmos'en ja, men det funker forsatt ikke Noen andre som har en idê til løsning av problemet? Prøv å test med et PCI skjermkort for å eliminere/bekrefte at AGP sloten er problemet... Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Har hatt lignende problemer, og det kan være veldig mye rart. Har du prøvd og sette alt sammen igjen, gjerne mikse litt på IDE kabler. Det har hjulpet meg før. Dreiv å mekka ny PC, og fikk noe slikt problem. Skrudde av, byttet noen psoisjoner på IDE kablen, slik som cd-rom som master på 2. IDE port, og hdd på port 1. og omvendt. Oppsettet behøver ikke være slik, dette var bare for å illusterere. Vet ikke hva som er optimalt oppsett på IDE, det får du spørre noen andre om. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Piper det når du starter maskinen? Kan teste en annen maskin. Den piper. Hvis den ikke piper tipper jeg det er hk. Test med et annet hk. Hadde akkurat det samme problemet på skolen. Går IKT og skulle sette sammen ny PC. Satte alt sammen, svart skjerm, satt sammen på nytt, svart skjerm. Lærer sa sett sammen på nytt. Satt sammen ytterligere 3 ganger + han gjorde det 2 ganger før han trodde på meg da jeg sa hk var defekt. Lenke til kommentar
Chief Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Det der er svært vanlig! Reset BIOS så kommer det seg skal du se! Om den ikke gir fra seg et lite PIP er det BIOS som er problemet, eller evt. hele forbanna hovedkortet. Test også å dytte på chippene på kortet (de som kan byttes ut, som sitter i en sokkel kan flytte seg og miste kontakten til sokkel og dermed skape problemer). Dette kan også oppstå når maskinen er på, og da fryser bildet, lyd osv. Etter et par restarter vil maskinen ikke starte i det hele tatt, da har BIOS blitt varm og utvidet seg, flyttet seg litt lenger ut av sokkel og blitt kald og varm igjen og det samme skjer igjen! Til slutt er den såpass ute av sokkelen at den ikke vil ha kontakt med sokkel! Hendte med min maskin, jeg trodde hovedkortet var "svidd", feilsøkte litt og tenkte på det med heatexpan problematikken! Det viste seg at det var det som gjorde det hele! -Chief- Lenke til kommentar
SkyFish Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Siden du har ny pc regner jeg med det ikke er IDE kabel som er feil vei? Det kan føre til de problemene du har. Du har clear'et CMOS'en? Noen HK trenger en vifte tilkoblet CPU Fan1 for å funke første gang, kanskje verdt å sjekke. Men da skal HK pipe seg gal, så tviler på det er det. Håper noen av delene hjalp. Kenneth Lenke til kommentar
Chief Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Jeg bygger en pc for en venn, og har litt problemer jeg håper noen kan hjelpe meg med. Da jeg hadde satt alt sammen og startet pc'en, ville ingenting vises på skjermen. Jeg hører at pc'en går. Har prøvd med et annet skjermkort, strømforsyning og ram brikke jeg vet fungerer, men det hjalp dessverre ikke. Er det da agp porten på hovedkortet det er noe galt med? Håper på snarlig svar. Mvh Jan Erik Har nøyaktig samme problem. PC'en fyrer men intet bilde. Vet at alle komponenter funker og har forsøkt det meste. Også PCI skjermkort istedenfor AGP... Noen som har opplevd lignende ?? Har 360W PSU, AMD1600, ASUS A7A266 Hovedkort, 256 SDRAM. Har forsøkt med en DDR brikke også (Hovedkortet tar enten eller..) Jan Erik - Har du forsøkt å nullstille CMOS ? Hjalp meg en annen gang jeg hadde et lignende problem. Har du forsøkt å dytte på BIOS chippen!?! Hjalp meg for 2 dager siden! :smile: -Chief- Lenke til kommentar
Breivik. Skrevet 5. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2003 skal jeg bare dytte? hvor hardt? prøvde å dytte litt svakt, men det fungerte ikke Lenke til kommentar
Chief Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Du kan dytte ganske hardt, den er solid! Du hører gjerne bittesmå klikkelyder om den flytter på seg! Test også å dytte på de andre chippene! Trenger ikke å være BIOS, det er flere chipper som flytter på seg! -Chief- Lenke til kommentar
Azton Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Hadde ca samme problem selv. Alt gikk, men intet bilde på skjemermen. Trodde først at det var HK, så jeg sendte inn det, men det hadde ingen feil. Så prøvde jeg en annen CPU og da funka alt. Så jeg syntes du kansje burde prøve en annen CPU evnt. sende den du har tilbake. - Azton Lenke til kommentar
Breivik. Skrevet 5. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2003 Du kan dytte ganske hardt, den er solid! Du hører gjerne bittesmå klikkelyder om den flytter på seg! Test også å dytte på de andre chippene! Trenger ikke å være BIOS, det er flere chipper som flytter på seg! -Chief- Det fungerte ikke Er vel bare å prøve å bytte cpu igjen da, eller? Takker for alle gode svar til nå. Mvh Jan Erik Lenke til kommentar
Chief Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Om et system ikke funker så er det denne feilsjekkrutinen grei å følge: 1. Hurtig sjekk av kabling og dytt litt på alt for å sjekke at det sitter så det skal! 2. Reset CMOS (BIOS) 3. Napp ut strømmen til alle IDE enheter 4. Ta ut alle kort utenom skjermkort 5. Test, CPU, minne, skjermkort i annen maskin om alt dette feiler, så er det hovedkortet som er problemet. Da sender du det tilbake! Dette er en av grunnene til at det er en fordel med 2 nesten like maskiner (Socket A, DDR osv.) Å bare sende tilbake en del uten at du er sikker på at det er noe galt med den er tåpelig. Om den virker blir du pålagt å betale et gebyr på sjekken av maskinvaren, og det er jo litt bortkastet. -Chief- Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Tipper de. Prøv å montere alt på et annet hkm er ødlagtt er hk som er ødlagt. Prøv å montere alt på et annet hk. Men tror du bare kan sende hk i retur Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå