Anonym5656 Skrevet 16. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2008 Er så absolutt enig med at man skal holde flyten, og ikke sinke trafikken. Teoretisk sett synes jeg man kan få kjøre så sakte som man bare vil så lenge det ikke hindrer andre i trafikken. Feilen min var helt enkelt at jeg kjørte mye mer passivt enn det jeg pleier fordi det var oppkjøring. Hadde jeg kjørt slik jeg pleier å kjøre hadde det nok gått fint. Jeg gjorde en tydelig feil(som jeg skjønner hvorfor i ettertid), og strøk. Men, man lærer av sine feil Lenke til kommentar
Husee Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Sant det du sier simen, det er det å klare å kjøre som man ville gjort ellers og ikke bli redd for å bli for ivrig. Selv merker jeg at jeg har MYE bedre flyt i trafikken etter jeg fikk lappen en da jeg øvelseskjørte. (På lett MC,men det er jo samme greia) Går nok bra nestegang! Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 (endret) Hvor kjørte du opp Gakkakk? (litt mer spesifikt en Hamar) Vet ikke hvor mange ganger jeg selv har lagt rett bak Politiet i 80km/t i en 70-sone her i området. Snakk om dobbelmoral. Sånn bortsett fra at de kan ha lov, så er det litt ironisk ja. Endret 3. juni 2008 av espennyh Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 3. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2008 Jeg er neimen ikke sikker. Kjørte vel mot vang og ut på en grusvei og møtte både granskog og jorder, hadde ikke snøring på hvor jeg var. Også kom jeg til slutt til sentrum igjen hvor jeg kjørte ned kirkebakken, strandgata, og opp ved rådhuset ca. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 (endret) Vis at du er våken i trafikken. Da jeg tok oppkjøring (for 1,5 år siden), lå jeg konsekvent i 3-5km/t over fartsgrensen på landeveg. Jeg var nøye på plassering i veibanen, ordentlige akselerasjoner (4500-5000rpm før girskift) og lot være å nøle i kryss. Jeg fikk etterpå skryt av sensoren for at jeg var såpass aktiv. Han poengterte spesielt den biten som gikk på svingete vei med ett felt og 60 sone. Der var jeg oppi 60 på alle slettene, men tilpasset farten godt mot svingene, så jeg kunne stoppe om det kom bil imot. Så ikke vær redd for å bruke gasspedalen. Du skal nok bryte fartsgrense kraftig før det påvirker i negativ retning. På oppkjøringen skal man vise at man kan kjøre. Og man kjører ikke ordentlig når man sitter i halvsøvne å lunker i 70. Endret 3. juni 2008 av Yngvejos Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Hvor kjørte du opp Gakkakk? (litt mer spesifikt en Hamar) Vet ikke hvor mange ganger jeg selv har lagt rett bak Politiet i 80km/t i en 70-sone her i området. Snakk om dobbelmoral. Sånn bortsett fra at de kan ha lov, så er det litt ironisk ja. Har lest mange diskusjoner om dette og mange mener både og. Du kan kanskje vise til en konkret lov? Slik jeg har tolket loven så kan dem bare kjøre fort når det er nødvendig og en vesentlig god grunn for det (uten blålys). Og skal de kreve at andre skal vike, må de bruke blålys. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Som jeg skrev, de kan ha lov.. De har ikke lov fordi de skal "kjappe seg tilbake til vaktbytte", må jo ha en grunn til stille uttrykning. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Som jeg skrev, de kan ha lov.. De har ikke lov fordi de skal "kjappe seg tilbake til vaktbytte", må jo ha en grunn til stille uttrykning. Så da tolket jeg loven riktig, altså? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Som jeg skrev, de kan ha lov.. De har ikke lov fordi de skal "kjappe seg tilbake til vaktbytte", må jo ha en grunn til stille uttrykning. Så da tolket jeg loven riktig, altså? Ja, stemmer det. Ser nå at jeg ikke leste godt nok i tråden før jeg postet Har flerer ganger opplevd stille uttrykning. Tenker, faen for en svin bak rattet. Men så har det vært sivilbil. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Da jeg tok lappen bestod jeg "såvidt" sa sensoren, men har hørt i ettertid at han sier det til alle som består. Han kritiserte meg for å ikke se til høyre på en vei der det ikke var forkjørsrett, men jeg vet selv at jeg så til høyre i kryssene. OT: Var for noen dager siden en politibil som kjørte forbi meg på Ellingsøya (nærheten av Ålesund) i over 100 km/t uten blålys. Etter den passerte akselrerte jeg opp til 90km/t men den suste fremdeles fra meg. Greit at det ikke var andre biler på veien utenom meg, men de kunne jo hatt på blålys (lydløs) i det minste Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Hvilken rute fikk du? Er lurt å bevege hodet til siden når man ser til siden på oppkjøringen, slik at de oppfatter det, selv om det strengt tatt ikke er nødvendig eller vanlig praksis å gjøre det til vanlig. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 (endret) Hvilken rute fikk du? Er lurt å bevege hodet til siden når man ser til siden på oppkjøringen, slik at de oppfatter det, selv om det strengt tatt ikke er nødvendig eller vanlig praksis å gjøre det til vanlig. Når jeg hadde oppkjøringen var en ting som sensor reagert på at hun mente jeg ikke så godt nok til siden når jeg skulle se i blindsonen. Altså hun mente at man skulle vri på hodet, ikke bare lette på blikket (selv om hun så at jeg gjorde det). Så kan bekrefte dette. Endret 9. juni 2008 av A-Jay Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå