IceFox Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 I løpet av langhelgen på hytta i Risør følte jeg får å være litt kreativ, og kom på ideen jeg selv synes var ganske god. Første gang jeg prøver noe form for "temafoto", eller hva enn denne sjangeren heter. Under sånne oppsett merker jeg virkelig trangen etter flere blitser, softboxer og paraplyer, og ikke minst et trådløst blitsoppsett som fungerer litt bedre og stabilt enn pop-up-blitsen på D80. SB-800 er altså skutt inn fra siden. Vil gjerne ha kritikk på ideen og den tekniske utførelsen. Følte ramma fungerte ganske greit, men sikkert noen andre farger jeg kan bruke på den. Vet allerede at sikkert mange skyter meg pga. rammebruken, men enkel å fjerne i så fall. Takk for kritikk. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Hehe, tittelen din ødelegger litt av inntrykket. "limits" betyr akkurat det i ordets rette forstand, sant? Og når du da legger til "har ingen grenser" på ett bildet som viser en forgrening av en skjøtekontakt så viser du egentlig det mottsatte Fjern skjøteledning så blir det bedre Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 7. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2008 Tror du har misfortstått tittelen litt da i så fall. Greia er jo at han ofrer alt for å spille GH, og drar med seg TV-en og PS2-en ut i naturen. Skjøteledningen er en måte å få strøm på, og er bevisst inkludert i bildet. Meningen at den henter strøm fra huset langt borte. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 (endret) Mulig det. Men Om real guitar has no limits, hvofor trenger du en skjøteledning da? Eller for å si det sånn. Om du ser bildet med og uten ledninger, hvilket blir da best ? Og enda bedre hadde det vært om vi fikk "se skjermen" og ikke bli fortalt at "guitar hero ikke har noen grense", hvis du skjønner... Endret 7. mai 2008 av Inc Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 7. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2008 Tror du har misforstått litt. Prater ikke om spillet Guitar Hero i seg selv. A real guitar hero. Altså, modellen i bildet er guitar hero. U see? Gitarhelt på norsk. Bevisst at man ikke ser skjermen, for jeg hadde selvfølgelig ikke strøm par hundre meter fra nærmeste hus. Kun seff redigert inn i senere tid, men bestemte meg for å ikke gjøre det. Tror du har misfortstått konseptet mitt dessverre... Lenke til kommentar
Inc Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Ikke guitar hero her nei, jeg har aldri spilt det så det vet jeg ikke hva er Uansett så var poenget mitt at den skjøteledningen forvirrer, klarer enn det klarer jeg ikke å få sagt det Lenke til kommentar
Symbiose Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Hehe, her var det mye frem og tilbake om gitarhelter og skjøteledninger. Jeg synes du har en meget god ide her, og er enig i at ledningene må være med. Enkelte detaljer, på min skjerm, er dog utbrente. Du har fått frem god innlevelse fra gitarhelten. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 7. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2008 Endelig en som skjønte poenget i hvertfall. Noen utbrente partier i himmel jeg ikke klarte fikse på, samt skjøteledningen som er utbrent. Trekker kanskje litt unødvendig oppmerksomhet av den grunn, men men... Og ja, den må være en del av bildet, da den er litt av stammen til ideen. Noen som vet hvilken sjanger dette går under btw? Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Dette likte jeg veldig godt. Ideen er knallgod (skjøteledningene må være med) og det er bra teknisk utført. HDR teknikken har du dreisen på også! Ett av de bedre, om ikke det beste bildet jeg har sett her inne på lenge. Tror bildet går under "conceptual", men er ikke sikker. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Jeg ser poenget ditt men du må og se poenget i at andre ikke ser det... Altså, dette kan tolkes mange veier og det du prøver å vise med ditt budskap\bilde eller prøver å få fram ikke alltid er like lett å se for alle. Og hva har det med skjøteledning å gjøre tenker en ? Da tar jeg meg selv som eksempel som ikke har noen erfaring innen fotokunst osv osv og den slags. Jeg utrykker det jeg ser i betrakning til det som blir opplyst og informert om. Og skjøteledning er da det første som slår meg som forstyrrende. Hehe, men dette blir det bare mer bråk av så nå gir jeg me;) Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 7. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2008 Ikke HDR dette her, Ustedalen. En liten smule Fill light som kanskje gir det inntrykket. Til Inc: Jeg skjønner veldig godt hvordan skjøteledningen kan virke forstyrrende for en utenforstående 30-åring som ikke har innsikt i dagens spillverden. Ikke noe personlig mot deg, med har faktisk forståelse for det. Dessverre kan jeg ikke gjøre noe med det, og får da ærlig si at dette bildet retter seg mot en bestemt målgruppe. Synes kanskje det blir litt dumt at jeg skal forklare helt ideen bak bildet. Foto skal jo innebære personlig tolkning i stor grad, men føler dette egentlig var ganske åpenbart. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Hahahaha.. Jeg kan ikke slutte å le.. Lenke til kommentar
aksjetrading Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 hei. synes dette fungerer fint. men har du lagt til Tven m.m i ettertid? virker som den er "ettermontert" i bilde i alle fall på min skjerm. må forklare litt mer koffor eg synes dette var tøft. Fin horisont, tøft utsnitt, fine og nydelige farger. Skjønner at noen tenker HDR, og det må du jo bare ta som en stort kompliment(kordan i Helvete skrives det ordet??) Stå på du, dette var fin fint! Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 7. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2008 TV-en er ikke klippet og limt inn, nei. Mamma foreslo det, men jeg nekta blankt. Derfor endte det med at hun måtte kjøre meg og broren min med TV og PS2 ned til ferskvannet ved hytta i Risør. Takk for positive tilbakemeldinger. Morsomt når jeg får sånne ideer i hodet, og da må jeg nesten bare få de digitalisert. Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Et artig og bra gjennomført bilde. Jeg liker ideen du har kommet med, og du har klart å presentere den på en flott måte. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
aksjetrading Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 vil du dele kordan du har etterbehandlet bildet?? Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 7. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2008 (endret) Enkle justeringer i Lightroom. Dratt Fill light til rundt 50, og bildet bærer litt preg av det. Så litt levels, gradient map og oppskarping i PS. Samt et varmefilter som jeg maskerte ut med en gradering, slik at kun himmelen fikk et solnedgangaktig preg. And that's pretty much it. EDIT: Slik så forøvrig oppsettet ut. Endret 7. mai 2008 av IceFox Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå