Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Noen som har noe å si om dette oppsettet ?

 

 

XPS M1730 CORE 2 Extreme X9000 (2.80GHz,800,6MB)

17.0" UltraSharp Widescreen WUXGA (1920x1200) TFT Display with TrueLife with 2.0MP Webcamera

Smoke Gray

4GB 667MHz Dual Channel DDR2 SDRAM (2x 2G)

Hard Drive 200GB Free Fall Sensor (7200RPM)

Fixed Internal 8X DVD+/-RW Drive including software

Primary 9-cell 85WHr Li-Ion Battery

XPS M1730 Backpack Carrying Case

DUAL SLI 512MB NVIDIA® GeForce® 8800GTX card

Ageia PhysX Processing Unit Card

Dell Travel Remote control

European - Dell TrueMobile 355 internal Bluetooth Module

Intel® Next-Gen Wireless-N Mini-PCI Card, EUR (FOR CORE 2 EXTREME)

Norwegian Internal Keyboard (QWERTY)

English - Vista Ultimate (32Bit OS)

English Microsoft Office 2007 Basic

3Yr XPS Premium Warranty Support - Priority Call In and Onsite Support

1Yr XPS Premium Warranty Support - Priority Call In and Onsite Support

Sum 33.750,00

Endret av Dell inspiron
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå finner jeg ikke det oppsettet på dell.no, så jeg vet ikke hvilke valgmuligheter som finnes.

 

Ville vurdert om du virkelig har behov for Extreme-prosessoren. Prisforskjellen mellom Extreme og vanlig Core 2 Duo pleier å være stor, og særlig hos Dell, og så vidt jeg kan se er det bare 200MHz forskjell mellom T9500 og X9000.

 

Det er ikke alle spill som fungerer like godt under Vista (og jeg regner med at en sånn maskin skal brukes til spilling), så det kan være XP er et bedre valg. XP gir generelt bedre ytelse også, men du går samtidig glipp av DirectX 10.

 

Det er svært få spill som støtter Ageia Physx, så det er temmelig ubrukelig; kun Ghost Recon AW jeg vet om som støtter det. Det sies at det faktisk kan gi dårligere ytelse i enkelte tilfeller, uten at jeg husker hvor jeg har lest det.

 

Du kan også vurdere om det ikke er billigere å gå for 2GB RAM fra Dell og heller oppgradere dette selv. Det er en av de få tingene man enkelt kan oppgradere selv på en PC, og på min Dell ble det i hvertfall mye billigere å gjøre det selv (sparte ca 1500 kr).

 

Når det er sagt håper jeg du er klar over at du kan få både en sinnsykt kraftig, stasjonær gamer-PC og en helt kurrant laptop for prisen av den PCen du har satt opp der??

Lenke til kommentar
Noen som har noe å si om dette oppsettet ?

 

 

XPS M1730 CORE 2 Extreme X9000 (2.80GHz,800,6MB)

 

17.0" UltraSharp Widescreen WUXGA (1920x1200) TFT Display with TrueLife with 2.0MP

 

4GB 667MHz Dual Channel DDR2 SDRAM (2x 2G)

 

Hard Drive 200GB Free Fall Sensor (7200RPM)

 

English - Vista Ultimate (32Bit OS)

 

 

Her er dine minus

 

1. 2,8 ghx extreme bla bla bla er sikkert meget overprised fra dell sin side, vil tro e8400 3.ghz yter like bra?

 

2. 17 tommer er ikke stort, men du trenger/vil kanskje ikke ha større? widesreen?

 

3. 4gb er ok, men 677mhz? du får 4gb 800mhz ram for 600kr + du kan ikke utnytte alt med 32 bits OS

 

4. Wtf? va er "free fall sensor" hva gjør den? 200gb er lite, kunne vært greit pris/ytelse vis free fall greia var nyttigog rpm var 10k eller mer ;)

 

5. 32 bit OS gjør at du har liten grunn til og oppgradere rammen til 8gb seiner + du får ikke utnyttet den ikke så raske rammen din, bare 3.1-3.3 (fikk 3076mb myself)

 

 

TRUR du kan få VELDIG mye bedre ytelse av og bygge selv til den prisen ;) glhf

Lenke til kommentar

Takker for flott tilbakemelding :)

Har vel litt vanskelig for å styre meg når det gjelder kjøp av nytt utstyr, kjedelig å sitte igjen med en "gammel" pc etter noen få måneder.

Aner jo ikke om det er noen merkbar forskjell på intel® Core™ 2 Extreme-prosessor X9000 (2,80 GHz, 800 MHz FSB, 6 MB L2-buffer)og intel® Core™ 2 Duo-prosessor T9300 (2,50 GHz, 800 MHz FSB, 6 MB L2-buffer)i oppfattet ytelsesforskjell(ikke målt)eller di 4,712.00 kr det koster ekstra.

Rammen kommer i en "pakke" på 4 gig ikke noe valg for tillegg eller fjerning her.

Når det gjelder prisen på ett stasjonært system fra dell, blir den og rimelig kostbar når jeg har lagt til di komponentene jeg kunne tenkt meg :)

Har tenkt lenge på om jeg virkelig trenger en bærbar, stort sett vil jo maskinen stå på kontoret . Men det er jo greit å kunne se en film på sengekanten eller ta med meg jobben ut :)

Så her sitter jeg og er vel ikke 100% sikker på om jeg har valgt riktig maskin.

Dell blir det uansett, servicen deres er upåklagelig (xps supporten tar jo sevice til ett annet nivå)

Lenke til kommentar
Noen som har noe å si om dette oppsettet ?

 

 

XPS M1730 CORE 2 Extreme X9000 (2.80GHz,800,6MB)

 

17.0" UltraSharp Widescreen WUXGA (1920x1200) TFT Display with TrueLife with 2.0MP

 

4GB 667MHz Dual Channel DDR2 SDRAM (2x 2G)

 

Hard Drive 200GB Free Fall Sensor (7200RPM)

 

English - Vista Ultimate (32Bit OS)

Good research mister! :thumbup:

 

Får ikke E8400 til denne PC-en, er faktisk laptop vi snakker. Er litt vrient å få bygget dette selv egentlig... Så 17" er bra, spesielt med den oppløsningen 1920x1200. Men det er mye penger for en laptop, skal ha spesielt behov/for mye penger skal man ha denne løsningen til over 30 laks kun for å ha bærbar spillemaskin. Men det er ikke mitt valg.. :D . Er free fall sensor noe slik som at dersom man mister PC-en i bakken så registreres fallet og harddisken stopper opp eller noe slikt?

 

Oppsettet er forøvrig meget bra, du vil jo selvsagt dra en masse spill med dette!

 

Big-T

 

Her er dine minus

 

1. 2,8 ghx extreme bla bla bla er sikkert meget overprised fra dell sin side, vil tro e8400 3.ghz yter like bra?

 

2. 17 tommer er ikke stort, men du trenger/vil kanskje ikke ha større? widesreen?

 

3. 4gb er ok, men 677mhz? du får 4gb 800mhz ram for 600kr + du kan ikke utnytte alt med 32 bits OS

 

4. Wtf? va er "free fall sensor" hva gjør den? 200gb er lite, kunne vært greit pris/ytelse vis free fall greia var nyttigog rpm var 10k eller mer ;)

 

5. 32 bit OS gjør at du har liten grunn til og oppgradere rammen til 8gb seiner + du får ikke utnyttet den ikke så raske rammen din, bare 3.1-3.3 (fikk 3076mb myself)

 

 

TRUR du kan få VELDIG mye bedre ytelse av og bygge selv til den prisen ;) glhf

Lenke til kommentar
Takker for flott tilbakemelding :)

Har vel litt vanskelig for å styre meg når det gjelder kjøp av nytt utstyr, kjedelig å sitte igjen med en "gammel" pc etter noen få måneder.

Aner jo ikke om det er noen merkbar forskjell på intel® Core™ 2 Extreme-prosessor X9000 (2,80 GHz, 800 MHz FSB, 6 MB L2-buffer)og intel® Core™ 2 Duo-prosessor T9300 (2,50 GHz, 800 MHz FSB, 6 MB L2-buffer)i oppfattet ytelsesforskjell(ikke målt)eller di 4,712.00 kr det koster ekstra.

Rammen kommer i en "pakke" på 4 gig ikke noe valg for tillegg eller fjerning her.

Når det gjelder prisen på ett stasjonært system fra dell, blir den og rimelig kostbar når jeg har lagt til di komponentene jeg kunne tenkt meg :)

Har tenkt lenge på om jeg virkelig trenger en bærbar, stort sett vil jo maskinen stå på kontoret . Men det er jo greit å kunne se en film på sengekanten eller ta med meg jobben ut :)

Så her sitter jeg og er vel ikke 100% sikker på om jeg har valgt riktig maskin.

Dell blir det uansett, servicen deres er upåklagelig (xps supporten tar jo sevice til ett annet nivå)

 

Da hadde jeg heller valgt en stasjonær PC hvis jeg var deg, og heller kjøpt en XPS-laptop i tillegg, feks en XPS1330. Da har får du både en rå stasjonær, pluss en god laptop som er lett og ha med seg (M1730 veier og fyller mye! En kompis av meg har den), som fungerer ypperlig til både jobb og film-titting (LED-skjermen på XPS1330 er superb), og som også til nød fungerer til spilling hvis man ikke har altfor store krav til grafikken (Battlefield 2 går glatt på medium i 1200x800 under Vista, samme med Company of Heroes).

 

Nå fremstår du gjennom det du skriver som en som er middels interessert i data, og da trenger du kanskje ikke det ypperste av det ypperste. XPS730 er vanvittig priset! En XPS630 burde sånn sett passe godt for deg. Konfigurerer du den med 4GB RAM og Dobbel 8800GT skjermkort har du en maskin som trekker det aller meste på full grafikk (kanskje med unntak av Crysis). En slik maskin inkludert 22" skjerm og XPS-support kommer på ca. kr 18.000). Du vil også lettere kunne oppgradere en stasjonær PC, feks med nytt grafikkort, når den begynner å slite med å trekke nye spill. Den har et standard ATX-kabinett og en 750W strømforsyning, hvilket åpner for gode oppgraderingsmuligheter. En laptop er svært begrenset sånn sett.

 

Edit: En Core2Duo E8500 er forresten bedre i spill enn Core2Quad Q6600 pga høyere klokkehastighet.

 

Edit2: Fikset linkene...tror jeg... :whistle:

 

Edit3: Nope, det gikk ikke. Her:

XPS1330: http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...X3311&s=dhs

XPS630: http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...5X606&s=dhs

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar

M1730 er ingen dårlig maskin, men til den prisen er det bedre å kjøpe en stasjonær PC + en rimelig bærbar til skolearbeid. :)

 

E8400 (Fin prosessor til en rimelig penge)

8800 GT (Godt skjermkort som yter best i forhold til pris. Kan være verdt å vente på 9800GT som kommer i sommer?)

Intel basert hovedkort dersom du "bare" skal ha et skjermkort. X-38 (X48 yter dårligere, men det kan være pga. dårlige BIOS versjoner. Men ville avventet dette brikkesettet dersom jeg var deg)

PSU: Over 500w minst. Corsair lager gode strømforsyninger til en billig penge. :) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...