Gå til innhold

Hvordan tattovere dame med fotoredigering? + kritikk!

Anbefalte innlegg

Visste ikke helt om jeg skulle poste denne i 'visuell kreativitet' eller i 'bilderedigering og programvare', men landet nå her. Dere fåre arrestere meg hvis det er feil, så jeg ikke gjør samme tabben igjen. Nå til saken!

Jeg har akkurat begynt å fikle litt med fotoredigering og fant meg et bilde av en dame av den dristige sorten. :yes: Da jeg fikk idéen var det jo en avatar dette skulle bli, men jeg forsto jo med en gang jeg valgte bilde at det aldri kom til å gå. Idéen var: En svak (altså ikke realistisk) illusjon av at det hadde brent i bakgrunnen (på grunn av 'monster' i brukernavnet), røde øyne (av samme grunn som forrige), sort truse, og at brukernavnet mitt skulle stå tattovert over magen. Gjorde også huden litt klarere (brunere). Jeg er som sagt nybegynner og puslet meg frem til noe jeg er sånn halvveis fornøyd med (ikke glem at jeg er fersk).

Finnes det en teknikk for å lage tattoveringer? Jeg bruker jo Gimp, men teknikker i PS vil sikkert kunne overføres. Føler at jeg ikke fikk dette helt til. Noen som kan hjelpe?

Gi gjerne andre kommentarer på bildet også. Legger ut originalen, og den redigerte.

babe2oi7.jpg

leeroymonsterhy7.jpg

EDIT: Endret tittel.

Endret av Leeroymonster
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Ikke dumt forsøk men det ser ikke ut til at teksten følger kroppen. Du kan endre dette med og "pinche" teksten. Hvilket program bruker du? Photoshop har også et eget vertkøy som kan funke for å skalere det etter hennes kropp.

Bruker du photoshop kan du teste vanishing point funksjonen, men siden det er lite som trenger fiksing blir det kanskje litt overkill.

Merk da heller områder som "buler inn" så drar du igang Filter - Distort - Pinch. (samme med områder som buler ut)

Så må du teste til det ser ut som at den liner opp langs kroppen.

Ville også latt teksten se mer "slitt" ut da tatoos sjeldent har helt klar og fersk font. (overlays kan nok hjelpe deg litt her)

(er ikke foran pcen min så kan ikke lage et eksempel men skal se om jeg får tid ikveld)

Endret av Britneysbreast
Lenke til kommentar
Bruker Gimp, ikke Photoshop. Så blir litt vanskelig å følge tipsene dine. Har du skills i Gimp, så du veit hvilke verktøy jeg skal bruke? Noe av det veit jeg jo hvordan jeg kan fikse i Gimp, men ikke alt.

Beklager har ikke erfaringer med Gimp men de som bruker de sier at man finner mye av de samme funksjonene som i photoshop.

Pinch finnes helt sikkert i Gimp, spørsmålet er vel heller hva det kalles der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...