cesam Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Hei La oss si jeg har hatt feber mandag, tirsdag og onsdag. Skal jeg da ha betalt som om jeg var på jobb å jobbet? Takk. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Forutsatt at du har jobbet lenge/mye nok til å ha tre dager med egenmelding så har du rett på det. Hva slags jobb snakker vi om? Lenke til kommentar
cesam Skrevet 7. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2008 Forutsatt at du har jobbet lenge/mye nok til å ha tre dager med egenmelding så har du rett på det. Hva slags jobb snakker vi om? Ok. så jeg må opparbeide meg sykefraværdager altså.? Jeg var i militæret i fjor, og startet så på et sagbruk 4-5 dager før nyttårsskifte. Jobbet der frem til nå. Har jeg opparbeidet meg sykefravær for 2008, fra militærtjenesten tro? takk skal du ha. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Vil tro at når du har jobbet der såpass lenge som 5 måneder vil være tilstrekkelig for å ha rett på sykepenger. Uansett, det beste vil være å ta kontakt med din fastlege for å få sykemelding. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Du bør være inne i en egenmeldingsperiode etter å ha jobbet såpass lenge. Har arb.giver satt seg på bakbenene? Lenke til kommentar
cesam Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2008 Du bør være inne i en egenmeldingsperiode etter å ha jobbet såpass lenge. Har arb.giver satt seg på bakbenene? oki. arb. giver har ikke satt seg på bakbena enda, men jeg har en følelse av at han kommer til å gjøre det. Kan jeg referere til en lov som dette står i, at jeg har rett på så så mange sykepermisjoner i året? sånn i tilfelle arb. giver setter seg på bakbena. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Na, er ikke sikkert arb giver er paalagt aa ha egenmeldingsopplegg - men det er vanlig. I saafall maa du ha en sykemelding, "legeattest". Lenke til kommentar
armania Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Kan jeg referere til en lov som dette står i, at jeg har rett på så så mange sykepermisjoner i året? sånn i tilfelle arb. giver setter seg på bakbena. Nå var jo egentlig dette en litt gammel link (2004) men noen her vet vel om disse lovene gjelder fremdeles: http://www.nho.no/article.php?articleID=45...p;categoryID=28 Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Så lenge det var meningen at du skulle være på jobb de dagene du var syk, så har du krav på sykepenger i henhold til Lov om folketrygd (folketrygdloven). § 8-15. Rett til sykepenger og feriepenger som arbeidstakerEn arbeidstaker (§ 1-8) har rett til sykepenger og feriepenger etter bestemmelsene i §§ 8-15 til 8-33 § 8-24. Rett til å nytte egenmelding For å få rett til å nytte egenmelding må arbeidstakeren ha arbeidet hos arbeidsgiveren i minst to måneder. Ved gjenansettelse innen to uker regnes tidligere arbeidsforhold med. Hvis du er i turnus-ordning, og er syk på dager du ikke er satt opp på jobb, så regner jeg med du ikke har krav på sykepenger. Det står helt sikkert en plass i Lov om folketrygd også, men jeg gidder ikke lete. Mulig det også er noen andre regler for enkelte yrker som f.eks fiske og oljeplattform-arbeider. Lenke til kommentar
Balsfjord Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Egenmelding kan benyttes ved kortvarige sykefravær når arbeidstakeren har arbeidet hos arbeidsgiveren i minst 2 måneder, jf. Folketrygdloven § 8-24 Lenke til kommentar
cesam Skrevet 10. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2008 Egenmelding kan benyttes ved kortvarige sykefravær når arbeidstakeren har arbeidet hos arbeidsgiveren i minst 2 måneder, jf. Folketrygdloven § 8-24 Ok. takk folkens, folketrygdloven altså. Da har jeg en sikker sak!! takk, setter jeg pris på!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå