petter15 Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Hei. En kompis av meg fikk plutselig trøbbel med PC-en sin... Når han starter opp så får han spørsmål om han vil starte i vanli modus eller i sikkermodus... Uansett hvilken han velger så får han opp vinduet med windows loading, også blir det svart skjerm.. Derfor har jeg konkludert med at det enkleste blir å gjenopprette xp-installasjonen og se hva som skjer.. Så han starter opp fra CD-en og velger å gjenopprette en tidligere xp-installasjon. Da får han opp noe tekst med Gjenopprettingskonstroll for Microsoft Windows XP(TM ) og Gjenopprettingskontrollen inneholder systemreparasjons- og gjenopprettingsfunksjonalitet etter dette står kommandolinja, så da lurer jeg på hva han skal gjøre for å starte gjenopprettinga? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Kan du ikke bare prøve med Last known good? Lenke til kommentar
petter15 Skrevet 7. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2008 Funka ikke det heller nei... Samme skjer med sist brukte fungerende som med alle de andre Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 (endret) Da vil jeg tro at heller ikke systemgjenoppretting vil ha noe å si-om du har en oppdatert Windows cd kan du jo prøve med reparering. Dog kan jeg ikke si at jeg anbefaler dette. Forresten har du noe spesiell maskinvare tilkoblet? Usb enheter eller kortlesere eller noe? Dette kan forårsake dette problemet. Endret 7. mai 2008 av fenderebest Lenke til kommentar
petter15 Skrevet 7. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2008 kjørte chkdsk i kommandolinja, og da løste det seg Men takk for hjelpa uansett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå