chaos king Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 (endret) hei, jeg og noen venner skal lage oss russe-van til neste år, og det blir en Starcraft med god plass bak. kan en del å om å bygge bilanlegg, og vet stort sett hva jeg trenger av deler og utstyr for å koble riktig og sikkert. det jeg lurer på er hvilket watt og pris/kvalitets nivå vi burde legge oss på? selfølgelig har vi lyst på et anlegg med godt "trøkk" i, men vi kommer ikke fra bærum og trenger ikke et flagskipanlegg fra alpine:P jeg tenker et 4.1 anlegg som skal bygges inn i bilen, hvor subben kommer under/bak en sofa, og hver av høytalerne står i hvert sitt hjørne. Endret 7. mai 2008 av chaos king Lenke til kommentar
MasterOfDisaster Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 (endret) burde først komme med HVOR mye dere totalt vil betale? hehe Endret 8. mai 2008 av MasterOfDisaster Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 I vår russebil som er omtrent samme bilen bortsett fra at den ikke er Starcraft, har vi: 2x 1000W RMS 12" Sub fra Pioneer (bilradiospes.no) 1x 300W RMS 12" Sub fra Cadence 4x 150W RMS 6x9" fra Pioneer 2x 150W RMS 5" fra Alpine 1x 1500W monoblock fra Rockford. 1x 400W 4-kanals fra Hennesy 1x 500W 4-kanals fra JBL Med materiale til kassa og gode ledninger er vel prisen på snart 30'000.... Ble litt overkill i forhold til budsjett, men man må ha såppas med lyd i en sånn stor bil. Hele greia drives fra en PC med Creative USB lydkort for å få minimalt støynivå. Vi hadde 8 LCD-skjermer liggende. 3x 17" 2x 15" 3x 7". Men det ble det litt dårlig plass til, så vi begrenset oss til 2x17" og 1x7". Vi hadde også 2x 12" SUBer fra Alpine med tilhørende Alpine forsterker (husker ikke specs. akkurat nå), men det fungerte relativt dårlig, derfor byttet vi ut med de to Pioneer subene. Vi kommer heller ikke fra Bærum. Sjekk facebookgruppa vår "StjerneExpressen" Lenke til kommentar
chaos king Skrevet 12. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2008 overkill anyone? takk for svar, men det der er så uaktualt, at jeg ikke vil tenke på det en gangXD Lenke til kommentar
chaos king Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2008 noen som har litt mer "prisgunstige" forslag? tenker totalt max 6000, trenger ikke kondensatorer, har to fra før av. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 noen som har litt mer "prisgunstige" forslag? tenker totalt max 6000, trenger ikke kondensatorer, har to fra før av. Du bør heller forhøre deg på www.bilstereoforumet.no Der er flere forhandlere aktive, og der kan du også ende opp med å få flere gode tilbud. Mitt tips er å kjøre likt av de forskjellige komponentene. Ikke mange forskjellige typer kompsett, coax osv.. Lenke til kommentar
Defus Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 hvorfor skal alle på død å liv ha kondensatorer?.. Men gå på www.bilstereoforumet.no Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 trenger ikke så mange elementer da, bedre å kjøpe færre høytalere av god kvalitet enn mange av dårligere kvalitet og en van er ikke sååå stor. er ikke mange kvadratmeter.. og i tillegg kan man ha elementene plassert på en bedre måte, da man slipper å ha sub i bagasjerom og høytalere i hatthylle/dør. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Er selv medlem på "StjerneExpressen" og kan skrive under på at bilen hadde fantastisk god lyd.. Det er verdt pengene, og du får absolutt pengene tilbake i ettertid når russetiden er over. Lenke til kommentar
chaos king Skrevet 21. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2008 skjønner, er seff jævli keen på et anlegg som dere hadde, men jeg tror ikke alle i vanen er like lystne på å putte inn alle penga sine i lyd. takk for tips om bilforumet;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå