Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

hvor mye skal vi putte inn av godsaker i en van?

Anbefalte innlegg

hei, jeg og noen venner skal lage oss russe-van til neste år, og det blir en Starcraft med god plass bak. kan en del å om å bygge bilanlegg, og vet stort sett hva jeg trenger av deler og utstyr for å koble riktig og sikkert.

det jeg lurer på er hvilket watt og pris/kvalitets nivå vi burde legge oss på? selfølgelig har vi lyst på et anlegg med godt "trøkk" i, men vi kommer ikke fra bærum og trenger ikke et flagskipanlegg fra alpine:P

jeg tenker et 4.1 anlegg som skal bygges inn i bilen, hvor subben kommer under/bak en sofa, og hver av høytalerne står i hvert sitt hjørne.

Endret av chaos king
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I vår russebil som er omtrent samme bilen bortsett fra at den ikke er Starcraft, har vi:

2x 1000W RMS 12" Sub fra Pioneer (bilradiospes.no)

1x 300W RMS 12" Sub fra Cadence

4x 150W RMS 6x9" fra Pioneer

2x 150W RMS 5" fra Alpine

1x 1500W monoblock fra Rockford.

1x 400W 4-kanals fra Hennesy

1x 500W 4-kanals fra JBL

Med materiale til kassa og gode ledninger er vel prisen på snart 30'000.... Ble litt overkill i forhold til budsjett, men man må ha såppas med lyd i en sånn stor bil.

Hele greia drives fra en PC med Creative USB lydkort for å få minimalt støynivå. Vi hadde 8 LCD-skjermer liggende. 3x 17" 2x 15" 3x 7". Men det ble det litt dårlig plass til, så vi begrenset oss til 2x17" og 1x7".

Vi hadde også 2x 12" SUBer fra Alpine med tilhørende Alpine forsterker (husker ikke specs. akkurat nå), men det fungerte relativt dårlig, derfor byttet vi ut med de to Pioneer subene.

Vi kommer heller ikke fra Bærum. :p

Sjekk facebookgruppa vår "StjerneExpressen"

Lenke til kommentar
noen som har litt mer "prisgunstige" forslag? tenker totalt max 6000, trenger ikke kondensatorer, har to fra før av.

Du bør heller forhøre deg på www.bilstereoforumet.no

Der er flere forhandlere aktive, og der kan du også ende opp med å få flere gode tilbud. Mitt tips er å kjøre likt av de forskjellige komponentene. Ikke mange forskjellige typer kompsett, coax osv..

Lenke til kommentar

trenger ikke så mange elementer da, bedre å kjøpe færre høytalere av god kvalitet enn mange av dårligere kvalitet ;) og en van er ikke sååå stor. er ikke mange kvadratmeter.. og i tillegg kan man ha elementene plassert på en bedre måte, da man slipper å ha sub i bagasjerom og høytalere i hatthylle/dør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...