Trancton Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 (endret) Jeg har bredbånd gjennom NGT. Jeg har en PC med Windows Vista som ikke får tilgang til Internett. Dette er et problem i VIsta og ikke hos NGT eller i ruteren. Jeg får tilgang til ruteren, men av en eller annen grunn kommer jeg ikke på nett på Vista maskinen. Grunnen til at jeg vet det er Vista som er synderen, er fordi jeg har koblet en laptop til samme kabelen som VIsta maskinen benytter seg av, og da funker ting helt fint. Hva kan være problemet? Når jeg prøver å identifisere problemet i Vista, så finner den ikke hva det er. Jeg prøver å tildele ny IP gjennom Vista, men det funker ikke. Som sagt, den er koblet til/finner ruteren, men ikke på nett... Ruteren er som sagt på nett. og gjennom min laptop ser at også ruteren sier den er koblet til Vista maskinen, men likevel får ikke Vista koblet seg til nettet. EDIT: Det er et Vista problem antar jeg. Jeg har nmelig en laptop som kobler seg helt fint opp både trådløst og med kabel, samt en annen stasjonær som bruker Vista som kobler seg opp helt fint. Det er kun en Vista maskin som ikke får koblet seg opp. Har prøvd å restarte ruter og nullstille det, uten hell. Noen som har opplved lignende og/eller vet om noen mulige løsninger? Endret 11. mai 2008 av Trancton Lenke til kommentar
Trancton Skrevet 7. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2008 (endret) Fant ut at det er det å identifisere ruteren/nettverket den sliter med. Den får opp ruteren som uidentifisert nettverk, og ikke med det nettverksnavnet jeg har gitt nettverket. Noen som ble klokere og kan hjelpe? Endret 7. mai 2008 av Trancton Lenke til kommentar
deviton Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Har akkurat samme problemet, hadde vært fint om noen kunne komme med tips for hva som skal til at det blir fikset:) Lenke til kommentar
Trancton Skrevet 11. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2008 Har akkurat samme problemet, hadde vært fint om noen kunne komme med tips for hva som skal til at det blir fikset:) Hvilket hovedkort bruker du? Jeg har Asus P5N32-E SLI... Lenke til kommentar
Trancton Skrevet 11. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2008 Tror muligens jeg har funnet en løsning... Jeg fikk problemet etter at maskinen min hadde vært i standby mode (S3). Fant dette: http://support.asus.com/download/download....SLanguage=en-no (les fix på nyeste beta bios...) Skal få testet det og gi tilbakemelding. Kan se ut som S3 har føkka til LAN. Stemmer i hvert fall med hvordan det oppstod hos meg... Lenke til kommentar
Trancton Skrevet 11. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2008 Det var visst nok et problem med standby mode og LAN. Løsningen var å trekke ut strømkabelen til PC-en i et halv minutt og så koble til og starte opp igjen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå