harald_ Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Jeg skal sjekke intregiteten til en epost adresse ved registrering i et system. I nå har jeg denne: epost.matches( "\\w+\\@\\w+\\.\\w+" ) w+ er jo kun alfanumeriske tegn, og med andre ord vil den ikke godta en epost adresse som for eks [email protected] på grunn av punktumene. Tips? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Jeg laget en engang, men den er for streng: epost.matches("[a-zA-Z0-9]{1,}(\\.[a-zA-Z0-9_-]*)*" + "@" + "[a-zA-Z0-9_-]{1,}(\\.[a-zA-Z0-9_-]*)*\\.[a-z]{2,6}"); Lenke til kommentar
steingrim Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 En regex for validering av epost er faktisk ekstremt vanskelig, hvis du vil ta for deg alle særtilfellene. Visste du at det er lov med mellomrom i epost-adresser, hvis de er innenfor paranteser? Selv bruker jeg ofte steingrd+FOO@... der FOO er navnet på stedet jeg registrerer meg. Sjekk http://www.ex-parrot.com/~pdw/Mail-RFC822-Address.html for en komplett regex. Som du ser, ikke særlig lett. Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Svarer kjapt nå, og husker ikke helt regex-syntaks, men jeg ville løst dette på følgende måte [ikke @]+@[ikke @]+\\.[ikke @ eller .]{2 eller fler} kanskje det blir noe slikt: [^\\@]+\\@[^\\@]+\\.[^(\\@|.)]{2,} Håper dette var til hjelp. Jørgen Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 (endret) Tips? ^[\w.%+-]+@[\w.-]+\.[\w]{2,4}$ Vet ikke hvordan den skal formuleres for Java's matches, kanskje slik? ^[\\w.%+-]+@[\\w.-]+\\.[\\w]{2,4}$ Endret 6. juni 2008 av blacktower Lenke til kommentar
mkosmul Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Jeg skal sjekke intregiteten til en epost adresse ved registrering i et system. <snip> Tips? Søk regexlib: http://regexlib.com/Search.aspx?k=email Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå