Gå til innhold

Casemod: svart & blått kabinett - [MED VIDEO]

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge hatt planer om å bygge en pc selv, og modde den. Men i tillegg har jeg tengt å ikke bruke penger i det hele tatt på den (reiner med at det blir litt). Til nå har jeg ikke fått tak i en pc engang, men jeg får håpe jeg får en snart.

Hittil i prosjektet har jeg bare fått samlet noen deler inn til byggingen (ikke viktige deler :( ).

Oppdatering kommer snart med bilder og komentartråd.

Se kommentartråd her!

Endret av mazz_222
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke gjort så veldig mye mer, men jeg har fått opp en komentartråd.

Tenkte jeg skulle si litt om hvordan jeg ser for meg det ferdige produktet.

• Kabinettet vill være svart, med en logo på høyre side (sett forfra). Gjerne prosjekt navnet.

• På venstre side skal det være et vindu, kanskje to. grunnen til at jeg sier to er fordi på clas ohlson har de bare 20*30 pleksiglass vindu.

- Her trenger jeg hjelp med tykkelse på glass.

- Rundt kanten der vindue skal være bør jeg også ha en gummi ring slik at kanten ikke blir så skarp (eller noen andre forslag). (trenger hjelp med det også)

• Av/på bryteren skal byttes med en annen jeg har liggende (den har 6 knapper så trenger kanskje litt tips til hva jeg kan bruke de andre til)

• Spraye cd rom svart, slik at logoene ikke synes

• Lage hull i toppen av cd rommet og i kabinettet slik at du kan se platen spinner (må selfølgelig ha glass her) (dette kan bli litt vansklig)

• Få byttet cd rom bryteren til en på det panelet (det med 6 knapper)

• Kanskje noen hjul i bunn av kabinettet (trenger noen erfaringer med hvor stødig dette vill være)

• Ellers er det lufting i bunn og i topp med gitter og vifter

• Glemte nesten vu meterene (ting som viser hvorhøyt volumet er) jeg tengte å sette i. Jeg fant noen i en kasettspiller jeg hadde liggende.

Skal se om jeg får noen 3d modeller eller en teining opp snart (må bare lage en først) (Beste 3d program???)

Kunne ikke ta bilder fordi jeg ikke har kamera. Uansett er det egentlig ikke så mye å ta bilde av.

Se kommentartråd her!

Gjerne spørsmål, svar, skrivefeil eller hvis det var noe som var uklart!

Endret av mazz_222
Lenke til kommentar

Oppdateringen kom raskere en jeg forventet.

Jeg lagde en 3D modell av kabinettet som viser hvordan jeg ser for meg det, men jeg er helt sikker på at det blir forandringer. I hvertfal når jeg ikke har kabinettet jeg skal bruke. Håper det har mangen muligheter. (Denne modellen har en tilfeldig størelse)

pcmod.jpg

Dette viser fronten av kabinettet. Det har et panel med 6 knapper, og to VU metere. i bunnen har den en 120 mm vifte. På venstre side er det to vinduer (tilfeldig størelse på de).

pcmod2.jpg

På høyre side er det et lite gitter uten vifte i. Lengre bak skal det komme en logo (ønsker tips om hva det kan være). På baksiden har jeg ønsker om at strømforsyningen skal være nede. (Dette vill kanskje bli vansklig å forandre på.)

i tillegg er det to 90 mm vifte hull i bunnen og i toppen av kabinettet (er ikke ikke sikker på om det skal være vifte i de).

Se kommentartråd her!

Endret av mazz_222
Lenke til kommentar

Gratulerermed dagen, Norge!!

Jeg har fått gjort litt siden sist. Jeg har fått oppdatert bildene, men har disverre ikke fått tak i et kabinett enda.

Jeg har også tengt på et navn til kabinettet.(Jeg har irritert meg veldig på at jeg ikke har et ordentlig navn.) Jeg har tengt på noe med "Extreme" men det alene er litt kjedelig. Jeg lurer også på om jeg skal ha en logo som passer, men også det er vansklig å finne på. Det er ikke så vansklig når du først vet hva du skal ha.

Jeg vill gjerne ha noen tilbakemelginger om prosjekt navn/logo!

edit: Jeg glemte å si at jeg skal ha en farge til på kabinettet. blå eller rød kanskje. Jeg er ikke helt sikker på om det skal være sprayet på eller bare lys. Det kommer nokk lys i viftene.

Kom gjerne med tilbakemeldinger med farge valg også!

Her er noen bilder fra kabinettet:

pcmodv2-1.jpg

Bilde viser fronten og siden på kabinettet.

pcmodv2-2.jpg

Dette er baksiden og siden av kabinettet. Her har jeg satt inn "Extreme" foreløbig. Det kan hende jeg lager/finner en logo på nettet å setter den på.

pcmodv2-3.jpg

Fronten og siden

pcmodv2-4.jpg

Baksiden og siden

Igjen, jeg vill gjerne ha noen tilbakemelginger om prosjekt navn/logo!

Se kommentartråd her!

Endret av mazz_222
Lenke til kommentar

Jeg har ikke fått gjort så mye siden sist (ser at jeg har skrevet dette mangen ganger nå :hmm: ), utenom å jobbe litt med Google SketchUp, og montere noen brytere til noen vifter i pcen til en venn av meg (de bråkte synsykt).

Det var slike vi brukte for å lage det:

Bryteren

Kabelen

Jeg kjøpte faktisk etpar til meg selv som jeg ikke har loddet ferdig enda. Jeg skal prøve å få tak i trinløse brytere eller hva det no heter, slik at jeg kan justere hastigheten også. (Er det et sted jeg kan kjøpe slike?) Hvis ikke kan det henne jeg kjøper en viftekontroller med lcd display slik at jeg kan se hvor varmt det er, og Kanskje med automatisk viftehastighet.

Jeg har også tenkt på å ha to Hovedkort eller slik som Naitsirhc7 sa å sveise sammen to kabinetter til en cube. Til nå har jeg bare lagt noen versjoner av kabinettet for å finne ut hvilket jeg liker best. En cube pc kommer sikkert senere! Men er ikke helt sikker på hvordan jeg kan få to hovedkort inn i en pc som har åpning på venstre side.

Her er noen bilder fra kabinettet jeg lagde i helgen. (har ikke hatt så mye tid på grunn av eksamen, men endelig ferdig med skriftlig :w00t: , og håper muntlig blir avlyst på grunn av streik :innocent: )

pcmodv3-1.jpg

Framme/siden. I denne versjonen er kabinettet høyere en før. Det er fordi det er et skille mellom harddisk/strømforsyning og resten av kabinettet. Som sakt sitter jeg her å leker litt med forskjellige typer kabinett.

pcmodv3-2.jpg

Bak...

pcmodv3-3-1.jpg

Inni. Her er et bilde som viser innsiden av kabinettet og kabel hullene igjennom platen.

pcmodv3-4.jpg

Front...

Se kommentartråd her!

Endret av mazz_222
Lenke til kommentar

Jeg har fått lagd et førsteutkast av cube case kabinettet. Det skal ha plass til 2 hovedkort. Selv, synes jeg ikke dene versjonen var så veldig bra. I hvertfal hvis du sammenligner den med denne.

dimmensjonene på akkurat denne versjonen: (merk: disse målene er ganske tilfeldig og har sansynligvis ikke noe med målene på pcen jeg skal ha.)

høyde: 43cm

bredde: 35cm

Lengde: 50cm

pcmodv4-2.jpg

bilde fra forsiden. Denne versjonen har forsatt litt feile dimensjoner i forholt til det jeg ønsker. Den burde kanskje vert litt bredere.

pcmodv4-3.jpg

Andre siden. Jeg har også flyttet alle kontrollene og lysene over på høyre side.

pcmodv4-1.jpg

Baksiden. På baksiden har jeg helst lyst på 3 strømforsyninger. 1 til vifter og 2 til pcene.

pcmodv4-4.jpg

Jeg har også snudd hovedkortet oppned. Jeg vet enda ikke hvordan jeg skal gjøre dette i virkligheten.

For å kunne bruke begge pcene på en praktisk måte skal jeg kjøpe denne, og feste den inni slik at det er enkelt å bytte mellom pcene.

edit: Jeg la ut dimensjonene på pcen

Se kommentartråd her!

Endret av mazz_222
Lenke til kommentar

Jeg har blidt litt ivrig etter å få gjort noe casemod nå i det siste, så det har ikke vært mye tid til skriving.

Siden sist har jeg fått tak i en pc. ikke så mye å skryte av, men bedre enn den jeg bruker nå, hehe. Jeg har i tillegg fått tak i en ekstra strømforsyning på 350w

Harddisk: 20gb

Ram: PC2100 512*2

Skjermkort: siluro t400 64mb

Cpu: 1,40 GHz

pcu: 250w

Det eneste problemet med pcen var at cpu viften var ødelagt, men det er ikke så stort problem.

Kabinettet har også verktøyfritt cd/flopy disk brønner. Det eneste som er feil er at det bare er med ett par til hver av brønntypene. (cd rom brøn: 2 verktøyfritt, og 1 med skruer. floppy: 2 verktøyfrie.) Dette kan altså bli et lite problem hvis jeg har tengt å sette i noe mer. Det kan hende jeg kan lage noen i tre som kan erstatte de.

I dag har jeg også bestilt noen varer fra microplex. det var blant annet:

2 LED lys som jeg tror jeg skal ha bak vu meterene.

1 120mm vifte til å ha i front + gitter.

1 hvitt lys (på tilbud ;) )

1 60mm vifte som erstatning til den andre

Noen bilder fra pcen: (må beklage hvis noen bilder er feil vei og generelt dårlige bilder.)

IMG_2325.jpg

Beklager, men jeg fikk ikke tid til å ta på panelene, men de er hvite uansett...

IMG_2324.jpg

IMG_2321.jpg

Generelt casemod:

Kontrolpanel:

IMG_2326.jpg

Dette kontrolpanelet skal erstatte de vanlige av/på bryterene. Det må selvfølgelig sprayes.

VU meter:

IMG_2506.jpg

Disse skal forhopentligvis få en plass på fremsiden av kabinettet.

Vifte motstander:

IMG_2502.jpg

Dette var noe jeg tilfeldigvis fant i en gammel kasettspiller. Den har motstand på 100Ω, 40Ω og 0Ω, hvis jeg ikke husker feil.

Bryterpanel:

IMG_2330.jpg

Dette er et kontrolpanel som jeg skal bruke for enkel mulighet for å skru av lys eller vifter.

Jeg har ett strort spørsmål. Kan jeg bruke vanlig sparkel eller må jeg kjøpe noe annet for å ta vekk ujenheter i kabinettet. Jeg har blant annet etpar hull etter jeg tar vekk av/på knappen.

edit: elsker streik...

edit 2: snart kommer en ny 3d modell....

Se kommentartråd her!

Endret av mazz_222
Lenke til kommentar

Jeg har fått gjort mye siden sist nå også siden det er streik. Det den største forandringen er at jeg har fått sprayet kabinettet. Nå er kabinettet mat svart, noe som jeg synets så veldig kult ut. Det eneste som mangler på maling delen er å spraye fram dekselet. Det blir holt igjen av mangel på "sparkel". Problemet er egentlig ikke at jeg mangler, men at jeg ikke vet hva jeg skal bruke. (viktig) Er det noen som har gode erfaring med vanlig gips sparkel, eller skal jeg kjøpe noe nytt? Jeg har blidt tipset om stålplast men det har jeg også hørt er veldig vanskelig å jobbe med. veldig hyggelig hvis jeg hadde fått noe respons her. :thumbup:

Ellers har jeg fått delene jeg bestilte fra microplex. Jeg tror bestillingen min var lite igjennom tenkt da jeg bestilte, for det var noe jeg var misfornøyd med, også var det noe jeg glemte å kjøpe...

Det jeg var misfornøyd med var at jeg hadde bestilt hvitt lys istedet for blått.

Led lysene var litt dyre, og jeg kunne ha lett lagt de selv hvis jeg hadde delene.

Den lille viften jeg kjøpte blåste ikke nokk luft til å kjøle cpuen, og den store viften bråkte litt mer enn jeg forventet, men den så utrolig kul ut.

Det var også noe jeg glemte å kjøpe slik som viftestyring og LCD display.

Her er noen bilder av delene:

IMG_2519.jpg

IMG_2523.jpg

IMG_2520.jpg

IMG_2521.jpg

IMG_2527.jpg

IMG_2524.jpg

IMG_2525.jpg

Det blir vell noen blå katode lys også ettervert regner jeg med. Jeg så de hadde to til 100 kroner med inverter på datakjeden (jeg skulle kjøpe det på microplex men de var utsolgt for den lengden jeg ville ha.) Jeg skulle gjerne ha hatt noe som kunne få de til å blinke med musikk eller noe slikt, men jeg var så dum at jeg ikke kjøpte det med det samme på microplex. :hmm:

ettervert kommer det også en update med bilder av kabinettet.

Se kommentartråd her!

Lenke til kommentar

Siden sist er sparkel kjøpt inn, og jeg er klar til å sparkle front panelet. og har også en ny bestilling fra microplex sammen med en venn. Jeg bestilte bare en viftestyring, og vifteskruer med lys i(kostet bare 8 kr). Jeg hadde også tenkt å kjøpe lcd display, men det hadde de skuttet å selge så det ut som.

Jeg kjøpte også et par blå katode lys på datakjeden tidligere på dagen. (viste ikke at jeg ville kjøpe fra microplex da) De er jeg VELDIG fornøyd med.

Bilder:

IMG_2530.jpg

ja, jeg vet det ikke er lurt å ha pcen utenfor kabinettet (vennligst ikke kommenter dette)

IMG_2531.jpg

Jeg har også fått loddet på bryterpanelet midt, og det virker utmerket, og skal snart få limt det på front panelet.

IMG_2532.jpg

side panelene

Lenke til kommentar

Ny oppdatering!

Siden sist har jeg fått lys/vifte kontrolleren jeg bestilte, sunbeam lightbus. jeg fant fort ut at den virker best på lys.

Jeg fikk også vifte led skruene. De kjøpte jeg fordi det var tilbud. De har jeg ikke tenkt til å bruke som skruer, men å bruke de som led pærer i kabinettet. Jeg skal se om jeg får av skruemodulen fra led pæren.

Jeg har også fått gjort en del arbeid på kabinettet. Mer nøyaktig front panelet. Det har jeg sparklet igjen sprekken som var der og lagt et 120mm hull midt på.

På toppen av panelet har jeg fått loddet på ettpar knapper til som ikke var i bruk. Der i bandt var det reset knappen og cd-rom bryteren.

Jeg har også planer om å lage et ekstra lite kabinett som får plass oppå kabinettet. Det skal inneholde en ekstra strømforsyning som kan skrus på med en bryter på framsiden, og VU meterene som egentlig skulle på framsiden av kabinettet. (Jeg vet enda ikke hva jeg skal bruke den til)

IMG_2534.jpg

IMG_2535.jpg

IMG_2537.jpg

IMG_2501.jpg

IMG_2538.jpg

IMG_2539.jpg

Se overklokkings planene mine her!

Jeg er ikke så veldig flink på slikt. :blush:

senere kommer det en oppdatering med youtube link

Lenke til kommentar

Jeg har ikke gjort så mye siden sist, men jeg tenkte jeg skulle forklare litt mer.

Beklager for elendige bilder

IMG_2519.jpg

Det jeg har gjort, er å sparkle og pusse, veldig mye. jeg har faktisk komet ut av tellingen også. Med det samme jeg begynte å sparkle tenkte jeg at jeg bare tenkte å pusse ett par ganger, men det viste seg å være feil. problemet var at det ble hull eller bobler der jeg hadde sparklet og ujevnheter. Sparkelen jeg brukte var "fin sparkel" som jeg kjøpte på clahsolson, og ser ut til å virke utmerket foreløpig. Kanskje litt for gått. Den blir steinhard og utrolig jevn. Faktisk jevnere enn plasten rundt.

IMG_2558.jpg

En av de tingene jeg sytnest var litt stilig som jeg har gjort var denne. Det er en ny bryter til cd-rommet, som jeg har plassert på kontrollpanelet på framsiden. Det var ikke så veldig vanskelig akkurat men stilig.

IMG_2537.jpg

Jeg var litt uheldig her også. Da jeg skulle skru inn led skruene i viften, knakk plutselig skruen. Dette har kanskje en sammenheng med at jeg brukte skiftenøkkel. (det var ikke plass til vanlig skrujern.) Da var jeg nødt til å klippe av ledningen, som egentlig var like greit, siden jeg hadde tenkt til det fra før av, siden jeg ikke skulle ha skrue delen. Det verste med dette var å få resten av skruen ut igjen. Siden viften var i metall, hullet gikk igjennom hele viften, og skruen var 2 cm lang, satt den bom fast. Det eneste jeg kunne gjøre var å borre i hel skruen. jeg var kanskje litt uheldig med tidspunktet. Kl. 1 om natten.... Det som gjenstår her er å lodde sammen ledningene, og finne en passene plassering. NOEN FORSLAG???

IMG_2530.jpg

Det blir installert en ny vifte på baksiden av kabinettet. litt bråkete... Den blir tildelt denne...

IMG_2508.jpg

IMG_2511.jpg

Dette er en bryter med 3 muligheter. 100Ω, 40Ω og 0Ω. Denne skal brukes til å justere hastigheten. Siden denne bryteren ikke har en av mulighet skal jeg bruke denne til det. plasseringen av denne var jeg veldig fornøyd med. Egentlig er det plass til andre kontakter som du kan montere der, men helt tilfeldig så passet bryteren min der perfekt.

IMG_2524.jpg

220947_X_2007-06-26_150436_15.jpg

med denne skal jeg kontrollere både den nye og den gamle viften. Den nye viften får også en trinnløs bryter til å justere hastigheten. Vi får se om jeg får plass til disse på samme måte som den andre bryteren min...

IMG_2544.jpg

Siden pcen min er så gammel har den ikke usb 2.0. Det vill si at alt du har koblet til usb vill gå ufatlig tregt. Jeg prøvde for eksempel å synkronisere ipoden min med pcen sto den hele dagen, og den hadde ikke komet halvveis.

IMG_2545.jpg

Jeg har også kjøpt inn dette trådløse kortet.

IMG_2534.jpg

Esken til lyskontrolleren. Skal ikke si så mye om den...

IMG_2547.jpg

Jeg hadde egentlig planer om å ha en viftekontroller med termometer. Siden jeg ikke har det får jeg klare meg med denne. den tenkte jeg at jeg skal bare ha liggende inni pcen, og kanskje kamuflere den litt, slik at den passer til resten.

Generelle bilder:

IMG_2513.jpg

Jeg begynte å få problemer med å gå rundt på gulvet etterhvert så tenkte jeg skulle ta alt opp i sengen og organisere det litt.

IMG_2504.jpg

Dette er innsiden av pcen slik som den ser ut i dag. jeg har prøvd å rydde litt men det er vanskelig å gjemme kablene, ihvertfall når det ikke er plass på baksiden. (akkurat i dette bildet er det kaos siden jeg har tatt ut og inn delet hele tiden.)

IMG_2542.jpg

Loddeutstyr og verktøy

IMG_2541.jpg

Led pærene og høy taleren som jeg ikke trenger lengre (det er en i hovedkortet, forstår ikke hva jeg skal med en til).

IMG_2531.jpg

Vu meterne

IMG_2526.jpg

Da jeg var på hytten fant jeg dette på loftet. Jeg tenkte at det kanskje kunne være praktisk til å redusere støy, men jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal montere de....

IMG_2539.jpg

Dette fant jeg også på hytten, jeg tenkte det kanskje kunne være nyttig men foreløbig ser det ikke slik ut. (det er en fin og en grov)

ipod

IMG_2516.jpg

Siden alle har med bilde av katten sin, og min katt har tatt seg en lang tur (faktisk har jeg ikke sett hun siden før jeg fikk pcen min) tengte jeg at jeg skulle legge ut bilde av det nest beste, ipod touchen min.

Det er ihvertfal en ting jeg gleder meg til. Om etpar uker skal det være rydde dager på mamma sin jobb. Pcer som skal kastes.... Dette kan det komme noen nyttige deler som jeg kan bruke. jeg trenger ihvertfal ny harddisk. 20gb er litt lite.

Youtube videoen kommer snart. Jeg må bare spraye front dekselet svart....

Lenke til kommentar

Update: Frontpanel sprayet.

Nå har jeg endelig ferdig med å spraye frontpanelet, i det minste med svart fargen. Får å være ærlig er jeg ikke så fornøyd med resultatet som jeg forventet. Kanskje det har noe med at det ble litt tykt lag med maling. Den er for svart synets jeg, og jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det...

DSC00134.jpg

DSC00138.jpg

DSC00139.jpg

Jeg har også fått instalert alle lysene igjen, og jeg er veldig fornøyd med plasseringen av de (som var før) vifteskruene (med led). Resten av lysene har forsatt den samme plassen.

DSC00132.jpg

DSC00133.jpg

Det neste jeg kommer til å gjøre (tror jeg) er å få installert et plexi glass. Det tror jeg skal være 3mm tykt, eller? hvor stort det skal være er jeg enda ikke helt sikker på. jeg vill ihvertfall at (skrue) ledene skal være synlig, og at det er litt langt bak på kabinettet. Det er en ting jeg plutselig lurte på nå, det er hvordan kan jeg feste glasset til metallet?

DSC00141.jpg

Ca. slik vill det se ut (jeg er veldig flink i paint :thumbup: (ironi))

Må bare si at det tar veldig lang til å laste opp youtubevideoen...

Se kommentartråd her!

Lenke til kommentar

Ny update!

Nå har jeg endelig lagt ut en eller flere filmer til youtube.... veldig hyggelig hvis du la igjen en raiting. BEKLAGER ENGELSKEN MIN, dyslektiker....

Se filmen hos Youtube

Denne filmen viser de "dansende" lysende som også er kalt "Dancing light" Det Finnes sikkert flere navn men de kommer jeg ikke på....

Se filmen hos Youtube

Denne filmen vider det hjemmelagde viftepanelet jeg har lagd.

Se filmen hos Youtube

Dette er en film om lys kontrolleren jeg kjøpte, Sunbeam Lightbus...

IMG_2616.jpg[/img]

IMG_2617.jpg[/img]

slik tenker jeg vinduet vill bli. (kanten går på utsiden av teipen.)

Legger til...

Se filmen hos Youtube

....en liten guide på hvordan du kan starte en strømforsyning uten hovedkort.

Legger til denne også bare for å feire....

Se filmen hos Youtube

... den nye telefonen min, C902.

se-c902-00.jpg

Endret av mazz_222
Lenke til kommentar

Tilpassing av vindu hull!

I dag har jeg fått gjort litt arbeid med å finne ut hvor stort vinduet på siden av kabinettet skulle være.

Siden jeg ikke hadde noe papp brukte jeg splast i stedet, og begynte og teipe og klippe

DSC00176.jpg

først strakk jeg plasten rundt siden...

DSC00178.jpg

så klippet jeg hull...

DSC00177.jpg

Det første forsøket ble vinduet for stort...

DSC00184.jpg

Det andre forsøket ble perfekt...

DSC00182.jpg

pcversjon61.png

pcversjon62.png

vindu størrelsen blir 28 cm høy og 34 cm bred

jeg har også en liten "overraskelse" som jeg skal også skal bruke plexi glass til. Framover skal jeg prøve å finne noen som selger plexi...

Se kommentartråd her!

Lenke til kommentar

Endelig!

Det jeg har ventet mest på i ukes vis har nå kommet. Endelig er plexi glasset i hus... Jeg skrev tidligere at jeg hadde en liten "overraskelse" på lur, men det ble ikke noe av siden plexien var så tyn, men den holder til vindu....

plexien ble kjøpt på en rammebutikk, og var veldig billig synest jeg. (jeg så på hjemmesiden til en glassmester, og da var kostet det 3-4 ganger så mye...) 80 kr betalte jeg for stykket...

Nå gleder jeg meg til jeg får satt det i... :dribble:

Metoden jeg tenkte jeg skulle bruke til å feste det i kabinettet var teip, sterk dobbeltside teip... hvis noen ikke har noe i mot det så blir det slik...

Jeg er også på jakt etter en liten U-list til å ha rundt kanten på metallet. Jeg tenkte dette burde være lett å finne, men finner det ingen steder like vell....

Følg også med på planene mine om ny hardware.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=976676&hl=

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...