Gå til innhold

BK - 3 om dagen er godt for magen

Anbefalte innlegg

Ute i dag og, etter kjapp gjennomgang av bildene har jeg plukket ut 3 stk, ønsker konstruktiv kritikk For de som vil prøve å fronte seg selv ved å linke til deres egne bilder der hvor jeg legger bildene mine kan spare seg bryet, link vil vil fjernet.

Nikon D200 m/ Sigma 150mm f/2.8 Macro

(Ucroppet)

post-93156-1210172366_thumb.jpg

f/13

1/180

ISO 320

post-93156-1210172414_thumb.jpg

f/3.5

1/40

ISO 400

post-93156-1210172485_thumb.jpg

f/2.8

1/640

ISO 400

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Olsen er i full gang ser jeg :)

Nr. 1:

Jeg synes marihøna ble litt anonym, fargene på den er litt blasse og den bli nesten svarthvitt mot den ekstreme gulfargen på blomsten. Det ser også ut som om blomsten har mistet detaljene helt i enden der. Jeg synes heller ikke komposisjonen er helt rett, vanskelig å peke på noe spesifikt, men det kan være litt i ubalanse.

Nr. 2:

Denne er meget fin, litt mer min stil. Det er veldig konkret, og insektet + bladet danner en fin diagonal. Jeg synes de hvite uof prikkene bakpå insektet. Ellers elsker jeg den harmoniske grønnfargen, og dof'en er forsåvidt fin.

Nr. 3:

Jeg liker også fargene på dette, men det er langt fra like bra som Nr. 2. Det blir litt for abstrakt for min smak. Forsatt et veldig harmonisk bilde.

Lenke til kommentar

Takk for konstruktiv kritikk, slikt jeg burde få på alle bildene! ;)

Ang. marihøna, så har jeg fjernet mye reflekser på den, å glemt å forsterket fargene etterpå, takk for at du påpekte det. Det er som sagt ikke croppet, har heller ikke prøvd, siden ejg kan se for meg så mange muligheter, at jeg heller ser om noen kommer med anbefalinger og tips.

Jeg synes de hvite uof prikkene bakpå insektet

Ja, hva med de? :)

Jau, nr 3 ble tatt med for å være dagens abstrakte, selv om det allikevell ikke er abstrakt, da man lett kan se hva det er, jeg likte uansett DOF'en så godt at jeg valgte og presentere det.

Meget bra oppsummert Aak1, hyggelig at du tar deg tid! ;)

Lenke til kommentar

Ble en liten feil der, jeg mente å si at de er en smule forstyrrende :) Synes de bryter litt med de skarpe linjene bildet ellers inneholder. Men det er vel dessverre vanskelig å gjøre noe med. Det kan vel gå an å redusere dem litt i ps.

Lenke til kommentar

Nr1 er definitivt best. Bilde skaper bra action, om ikke alt er etter bok og tekninsk riktig synes jeg det ble bra. Høna på vei mot noe stort og blomsten som viser hva. Veldig bra synes jeg:)

nr2 Ble for kjedelig og for grønt. Det grønne burde vært lengre vekke i bakgrunnen.

nr3 enda mer grønt og enda mer kjedelig. Sry mac. Å skape detaljer av "ingenting" (satt på spissen) bare for å demonstrere ettellerannet gir meg null og niks.

Lenke til kommentar
Takk!

Hva mener du med det grønne lengre vekke i bakgrunnen?

Ikke alle liker slike bilder, helt ok! ;)

Litt av det grønne er litt\i fokus, noen som jeg synes det ikke burde være. Krapylet burde være helt i fokus eller frontpartiet og alt annet som en grønn difus bokeh

Lenke til kommentar
Det er vel umulig å få alt det grønne out of focus.. Med mindre man tar bildet ovenifra.

Rart jeg og Inc. har så forskjellige meninger. Og Mr. Olsen, jeg mener de på sidene.

Hvis de bladgreiene hadde bøyde seg mer ned i front av insekt og fotografen tatt bilde litt mer ovenifra uten at insektet ble tatt bilde av ryggen kunne selve objektet vært mer i "fokus" og det andre ikke. Smaken er jo som baken , meget delt.

Endret av Inc
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...