_Furien_ Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Har akkurat kjøpt meg et Sapphire 9700 kort, og er svært fornøyd! Lurer bare på et par ting: - Har et Asus hovedkort, og i BIOS kan jeg velge mellom UC, og UWSC, eller noe i den duren... Støtter dette kortet UWSC? - Har også et lite problem når det gjelder overklokking da Får ca. 13500 poeng med null OC, men når jeg prøver og klokke skjermkortet mitt. Med f.eks. Powerstrip, eller rivatuner, setter de bare tilbake klokkefrekvensene etter en stund... Håper noen kan hjelpe meg! Lenke til kommentar
darkfury Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 grunnen til at frekvensen settes tilbake er ei overklokkingssperre i biosen og ja den støtter både UC og UWSC Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Hva er UC og UWSC ? Har sett i BIOS disse termene. Finner de ikke nevnt i manualen til mitt Creative GF4 MX460. Noen som vet om det er UWSC-kompatibelt ? Lenke til kommentar
_xeon_ Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Hvordan fjerner man den overklokkingssperra? Flasher biosen? Har samme kort som _Furien_ og kan ikke overklokke Lenke til kommentar
*Gaute* Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Jeg har også det samme kortet, og Ja en må flashe bios for å overklokke biosen. Det er flere emner om akkurat dette her på forumet Lenke til kommentar
KriZZ Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Last ned bios herfra. disse biosene er åpene for overklokking 8) http://www.3dchipset.com/bios/ati/warp11/index.php Lenke til kommentar
007CD Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Last ned bios herfra. disse biosene er åpene for overklokking 8) http://www.3dchipset.com/bios/ati/warp11/index.php Et kjapt spørsmål. Er det noen vits i å overklokke et 9700 PRO? Lenke til kommentar
Mr_Dillon Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 KriZZ: ville gjort noe med sizen på den avataren din.. reglene tilsier 50x50 pixler. Andy Lenke til kommentar
007CD Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 KriZZ: ville gjort noe med sizen på den avataren din.. reglene tilsier 50x50 pixler. Andy Bare 50x50? Lite... hadde en gang et 300x et aller annet Avatar bilde, men jeg ba admin om å fikse det, det beste var at ingen brydde seg, bare meg- Lenke til kommentar
@Lee Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Et kjapt spørsmål. Er det noen vits i å overklokke et 9700 PRO? Egentlig ikke. Men så er det at kan man, så vil man. Og vil man, så gjør man det. Det eneste man må gjøre for å få til litt overklokking, er å laste ned en bios, flash-prog og et overklokkingsprog. Husk å ta backup av bios før du overklokker. Edit: det var ikke KriZZ som stilte sp.målet, men 007CD(se KriZZ sin post rett under denne) Lenke til kommentar
KriZZ Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Et kjapt spørsmål. Er det noen vits i å overklokke et 9700 PRO? Egentlig ikke. Men så er det at kan man, så vil man. Og vil man, så gjør man det. Det eneste man må gjøre for å få til litt overklokking, er å laste ned en bios, flash-prog og et overklokkingsprog. Husk å ta backup av bios før du overklokker. Jeg skrev ikke det Lenke til kommentar
_Furien_ Skrevet 6. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2003 OK, har lastet ned flere BIOS, og lurer egentlig på hvordan jeg gjør det... For det første: Hvilken BIOS bør jeg bruke? Hercules sin? Eller 3dConnect... - Hvordan tar jeg Backup av BIOS på skjermkortet? (Manual noe sted?) - Hvordan flasher jeg... (Bare for sikkerhets skyld...) Takker for svarene hittil Lenke til kommentar
@Lee Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 For å flashe må du lage en oppstartsdiskett som du kopierer flash programmet og biosen du skal flashe til inn på disketten. For å ta backup av bios skriver du dette(forutsatt at du bruker atiflash): atiflash -s 0 sapp.bin <-- du kan gi biosen din hva du vil av navn, men ikke mer enn 8 tegn. For å flashe til ny bios, skriver du dette: atiflash -f -p 0 navn_på_ny_bios.bin Er det noen som kan verifisere at dette er rett fremgangsmåte? Jeg bruke Saphire 9700 non-Pro Pal to NTSC BIOS. Flashing av bios gjør du på eget ansvar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå