Gå til innhold

Spørsmål om ATi 9700

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt meg et Sapphire 9700 kort, og er svært fornøyd! Lurer bare på et par ting:

- Har et Asus hovedkort, og i BIOS kan jeg velge mellom UC, og UWSC, eller noe i den duren... Støtter dette kortet UWSC?

- Har også et lite problem når det gjelder overklokking da :p Får ca. 13500 poeng med null OC, men når jeg prøver og klokke skjermkortet mitt. Med f.eks. Powerstrip, eller rivatuner, setter de bare tilbake klokkefrekvensene etter en stund...

Håper noen kan hjelpe meg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
KriZZ: ville gjort noe med sizen på den avataren din.. reglene tilsier 50x50 pixler.

Andy

Bare 50x50? Lite... hadde en gang et 300x et aller annet Avatar bilde, men jeg ba admin om å fikse det, det beste var at ingen brydde seg, bare meg-

Lenke til kommentar

Et kjapt spørsmål. Er det noen vits i å overklokke et 9700 PRO?

Egentlig ikke. Men så er det at kan man, så vil man. Og vil man, så gjør man det.

Det eneste man må gjøre for å få til litt overklokking, er å laste ned en bios, flash-prog og et overklokkingsprog. Husk å ta backup av bios før du overklokker.

Edit: det var ikke KriZZ som stilte sp.målet, men 007CD(se KriZZ sin post rett under denne)

Lenke til kommentar

Et kjapt spørsmål. Er det noen vits i å overklokke et 9700 PRO?

Egentlig ikke. Men så er det at kan man, så vil man. Og vil man, så gjør man det.

Det eneste man må gjøre for å få til litt overklokking, er å laste ned en bios, flash-prog og et overklokkingsprog. Husk å ta backup av bios før du overklokker.

Jeg skrev ikke det :lol:

Lenke til kommentar

OK, har lastet ned flere BIOS, og lurer egentlig på hvordan jeg gjør det... For det første: Hvilken BIOS bør jeg bruke? Hercules sin? Eller 3dConnect...

- Hvordan tar jeg Backup av BIOS på skjermkortet? (Manual noe sted?)

- Hvordan flasher jeg... (Bare for sikkerhets skyld...)

Takker for svarene hittil

Lenke til kommentar

For å flashe må du lage en oppstartsdiskett som du kopierer flash programmet og biosen du skal flashe til inn på disketten.

For å ta backup av bios skriver du dette(forutsatt at du bruker atiflash):

atiflash -s 0 sapp.bin <-- du kan gi biosen din hva du vil av navn, men ikke mer enn 8 tegn.

For å flashe til ny bios, skriver du dette:

atiflash -f -p 0 navn_på_ny_bios.bin

Er det noen som kan verifisere at dette er rett fremgangsmåte?

Jeg bruke Saphire 9700 non-Pro Pal to NTSC BIOS.

Flashing av bios gjør du på eget ansvar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...