..Bjørnar.. Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 (endret) Etter at jeg installerte SP1 til Vista og lydkortet mitt ikke ville fungere lenger var min tid som trofast Microsoftslave offisielt over. Jeg har nå brukt Ubuntu i 2 dager, har lært meg en del ved å tumle rundt i terminalen osv. Førsteinntrykket er ikke langt fra strålende, og om jeg bare får nødvendighetene til å fungere er alt i skjønneste orden for min del. Jeg har forøvrig litt problemer med å få spilt Counter Strike Condition Zero via wine. Etter litt om og men får jeg nå startet det og alt i skjønneste orden, helt frem til jeg starter et spill. Mapet blir loadet, men alt låser seg i det load-indikatoren forsvinner og boksen med mapinfo dukker opp. Da fryser alt med et skjermbildet av mappet, infoboksen (forøvrig uten info) og knappen med "OK". To ting: - Hvordan løser jeg dette? - Hvordan lukker jeg et program som låser seg? (har til nå trykket ctrl+alt+del og logget av og på..) HW: Intel T5600 C2D @ 1,83GHz, nVidia GeForce Go7600 128MB, 2GB 667mhz ram Alt av nettverkskort, lydkort, til og med TV-TUNEREN funker! Ingen vill jakt etter drivere som ved en fresh windowsinstallasjon nei.. *Lykkelig* EDIT: Nå lukker jeg programmer med ctrl+alt+F2, ps aux |grep "prosess", kill ... osv Lærer å gå mens jeg løper.. Løsning av CS-problemet mottas med takk! Endret 7. mai 2008 av ..Bjørnar.. Lenke til kommentar
Jonas17 Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Du mangler Gecko. http://www.google.no/search?q=gecko+wine Det kan være lurt å installere msttcorefonts pakken også. Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 7. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2008 (endret) Takk for tipset, men Gecko autoinstallerte når jeg startet CS første gang. Utover det har jeg ikke installert noe. Kanskje den fonts saken er en tanke også? Skal prøve det, takk for tipset! sudo apt-get install msttcorefonts? EDIT: "msttcorefonts er allerede nyeste versjon", så da har nok det "blitt med" i en eller annen installasjon også. Merkelige greier dette.. Endret 7. mai 2008 av ..Bjørnar.. Lenke til kommentar
Jonas17 Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Ok, da må du "chmod 000 motd.txt" i cstrike mappen din! Altså gjøre sånn at ingen kan lese motd filen. Ettersom wine ikke liker å rendere html. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå