Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nok en "svart skjerm" tråd

Anbefalte innlegg

Det startet med at jeg fikk "artifacts" og striper på skjermen, både i windows og i spill. Plutselig var skjermen bare helt svart da jeg prøvde å starte opp, kom inn i windows (hører oppstartslyden). Regnet med at det var skjermkortet så skaffet meg ett nytt. Det nye kortet gjorde ingen forskjell, jeg kjøpte da en ny skjermkabel og eureka! Det virker! I en time... Så var skjermen svart igjen.

System:

Abit AV-8 hovedkort

Gammelt skjermkort: Geforce 6800LE

Nytt skjermkort: Club 3D Radeon x1950 AGP

Ram og harddisker er vel ubetydelig. Har en strømforsyning på 350 watt, nok for mitt gamle skjermkort men ikke for det nye. (Tenkte den skulle greie å gi strøm til å kjøre i windows hvertfall)

Regner med at det er strømforsyningen som er gåen men likevel, noen tips?

Har prøvd å ta strømmen fra cd-rom´ene og floppy. Og ordne litt med ram brikkene, men ingen bedring.

Så, hovedkort eller strømforsyning? hva tror dere?

Setter pris på alle forslag, og vil komme med mer info hvis dere trenger det.

Endret av Oppgitt87
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For å pirke litt, så er det en tråd og ikke en post :p

Men, har du overklokket skjermkortet noe?

Nei, hadde klokket det gamle litt tidligere, men klokket det ned igjen. Det nye har jeg ikke tenkt på å klokke en gang.

Lenke til kommentar

Jeg har nesten samme problemet, har hatt striper og artifacts på skjermen i noen tid. Så fryser maskina og jeg må tvinge en omstart, noe som resulterer i svarte monitorer. Viftene går og det er normal hd aktivitet i noen sekunder og så skjer det ingen ting. Har forsøkt det man blir rådet til i slike sammenhenger: Sjekket alle tilkoblinger, ram, hd, etc.

Oppsett:

Bad Axe 2

4 GB OCZ ram 800MHz

Radeon X1950XT

E6700 Core2

PSU: ToughPower 850W

Ingenting er overklokket.

Alle gode råd mottas med stor takknemlighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...