Gå til innhold

Priser og kjøling på CPU


Anbefalte innlegg

For det første lurer jeg på om vi her i Norge allerede har fått alt vi kommer til å få av prisreduksjon etter at Intel og AMD satte ned prisene for en liten stund siden?

 

For det andre trenger jeg forslag til kjøling for en XP2400+

 

Forresten noen her som kan forklare meg på enkel norsk hva som egentlig er vitsen med en 2500+? Så vidt jeg husker gjør den det jo ikke bedre enn 2400+ i tester og den er dyrere.

 

Helt til sist vurderer jeg også å kjøpe nytt hovedkort og lurte på om noen her har noe å utsette på Asus A7N8X eller om alle er skjønt enige i at dette er et kongekort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

prisene er satt ned for ikkje lenge siden....en xp2200 kostet 1200 for 1mnd siden, og nå koster xp2400 det samme...trur ikkje de kommer til å synke sp meget på ei stund

 

eg har asus a7n8x og kan ikkje klage...har i ein xp2400 som holder rundt 40 grader...(mindre temp enn xp2200)

 

har ein Volcano 9 coolmod....bråker litt...men ikkje for masse

Lenke til kommentar
hmmm....er xp2500+ en bra overklokker egentlig, ja den har lavere klokkefrekvens....men større cache har jo i all fortid gjort klokking dårligere, har det ikke? Tenker tilbake på de gode gamle celeron dagene... 8)

Mulig det, men her på hw.no klarte de jo å klokke 3000+ til 2,4Ghz eller no. Den er basert på samme kjerne som 2500+, så 2500+ vil nå omtrent like langt. Jeg for min del synes det er en helt grei overklokking.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...