Gå til innhold

Kulturo: Doomsday


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Akkurat sett den ferdig og sitter her og lurer på hvordan i all verden den kan få 7/10?

 

"Doomsday" er kanskje ikke den mest nyskapende filmen når det kommer til postapokalyptiske historier og klisjeene kommer som perler på en snor.

 

Og så noe til deg grader. Det hele ble for usaklig og jeg klarte aldri å ta det seriøst. Greit nok nok at det er en action film, men det er opp til flere ting som ikke henger på greip som irriterer meg mer enn det filmen underholder. Ville ikke gitt den noe høyere enn 3/10. Men, kanskje det er bare jeg som er kresen? :p

Lenke til kommentar

Jeg må si meg veldig uenig med anmelderen. Er forsåvidt enig at man skal ta den for det den er, nemlig en actionfilm, men her er det så mye klisjeer og logiske brister at det etter mitt skjønn ikke kan forsvares å gi den bedre enn 3/10. Hvorfor blir skottene kannibaler, og hvorfor i helvete går de rundt i middelalderkostymer?, er noen av spørsmålene jeg satt igjen med etter å ha sett denne filmen.

Lenke til kommentar

Uten å ha sett filmen, så tipper jeg at de blir kanibaler pga mangel på mat og at de går rundt i middelalderkostymer fordi tilgangen på klær er heller liten :p

 

Dessuten!!! Det er ikke bare en action film det er snakk om her men en postapokalyptisk film! Om filmen er litt cheesy og B film aktig så er jo egentlig det bare morro synest jeg da :grin: Det er en del av sjarmen.

 

Andre postapokalyptiske filmer regisøren selv kan anbefale er: (Fra film Magiasinet (det som er gratis på kinoen))

-Mad Max 2: The Road Warrior

-Escape From New York

-A Boy and his dog

-Spacehunter: Adventures in the forbidden zone

-The Quiet Earth

-Threads

-Dawn of the dead

-12 Monkeys

-No blade of grass

-Waterworld

 

Driver å jobber meg gjennom noen av de og diverse andre selv ;) Det er virkelig morro!

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...