DJ2009 Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Hei! Når jeg slår på pcen kommer det noen lyder fra hardisken (pip, piiiip, PIP) men skjermen reagerer ikke, og forblir svart! Den funket helt fint i går kveld! Hva er galt? og hva må jeg gjør? Kommer jo for svarte ikke inn på BIOSen heller... Kjøpte den hos expert for ca 1.år siden.. har jeg krav på å få reparert den? Lenke til kommentar
Entim Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Jeg vil tro at det er overoppheting høyst sannsynlig fordi en vifte er blokkert av en ledning eller hybelkanin. Sier dette fordi det er ikke vanlig at noe ryker over natta om du ikke slengte den i veggen i søvne men det kan fort dultes litt borti kabinettet slik at en ledning sperrer for en vifte eller at det er kommet så mye støv på den at den ikke klarer å starte. Sjekk viften på grafikk kortet og CPU Pipe lydene er en post melding fra hovedkortet om du søker på HK merke og post messages vil du finne ut hva din pip sekvens betyr. Selvfølgelig har du krav på reparasjon om noe er røket, men er det bare hybelkaniner så må du nok betale om du leverer den inn. Lenke til kommentar
banantre Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Er alle ledningene sittet onkli i? Lenke til kommentar
shadowrunner Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 (endret) Hei! Når jeg slår på pcen kommer det noen lyder fra hardisken (pip, piiiip, PIP) men skjermen reagerer ikke, og forblir svart! Den funket helt fint i går kveld! Hva er galt? og hva må jeg gjør? Kommer jo for svarte ikke inn på BIOSen heller... Kjøpte den hos expert for ca 1.år siden.. har jeg krav på å få reparert den? Kan være så mangt. Ville først tatt kontakt med Expert for å sjekke om du har garanti. Om ikke det går så er det feilsøking neste... Du kan jo prøve å starte opp etter at du har koblet fra harddisken (både strøm og signal-kabel). Hadde en tilsvarende feil for ikke lenge siden. Det endte opp med nytt skjermkort og power-supply. Noe usikker på hvilken enhet som forårsaket at mine 2 enheter feilet, men holder en knapp på power-supplyet som ødela skjermkortet (under spenningsmålinger, av/på m.m så smalt det og sikringen gikk. Visste seg at en kondensator hadde røket). Vet ikke om du har en masse enheter tilkoblet inni i maskinen, men du kan jo prøve å fjerne del for del (tenkte harddisker, PCI/PCIe kort osv). Om du har et skjermkort liggende så kan du jo prøve å bytte for å se om du bilde og Bios tilbake. Men, snakk med Expert først. Jeg tror du har garanti igjen. Endret 7. mai 2008 av shadowrunner Lenke til kommentar
jarleay Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 (endret) De pipelydene kommer fra hovedkortet ditt. Hvis du har manual: sjekk hva pipelydene betyr Mest sannsynlig er det en hardwarefeil, noe som hindrer maskinen din å starte opp riktig Hvis du ikke har manualen, sjekk internett (ironisk nok), på hjemmesiden til hovedkortet ditt Edit: Det kan også være at noe av din hardware har falt ut, eller ikke sitter som før (f.eks. minnekortene), da kan maskina slite med å boote Lykke til! Endret 9. mai 2008 av jarleay Lenke til kommentar
DJ2009 Skrevet 15. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2008 Det er en bærbar pc som jeg har koblet til en ekstern LCD skjerm. Beklager at jeg ikke skrev det i den forige tråden. Maskinen har forsatt det samme problemet, men nå slår maskinen heldigvis på noen ganger og. Men i går fikk jeg ikke den på i det hele tatt... Datoen for pcen slår seg alltid tilbake til februar 2006 hver gang jeg restartet maskinen, kan dette ha noe med andre problemet å gjøre? Og dersom jeg velger å reinstalere XP, tror dere jeg vil bli kvitt problemet da? Lenke til kommentar
saurånn Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 mulig at det er skjermkortet? sjekk at det sitter skikkelig og kontaktene er rett i Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå