Garret Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Hei, jeg ønsker jeg 4 GB minne og har sett på OCZ sine og liker dem veldig godt, men hva er forksjellen mellom https://prisguiden.no/product.php?p...=specifications og https://prisguiden.no/product.php?p...=specifications jeg har lest på egenskapene så jeg vet om de åpenbare forskjellene og det er ikke mye bare 66 Mhz i effektiv frekvens. Men passer disse til et evt MSI platinum hovedkort, og hva er mask volt på OCZ DDR2-1000 ReaperX 4096 MB (2 x 2048), det står det ikke noe om her. Lenke til kommentar
hamtidamti Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 hoved forksjellen er størelsen på kjøleribbene. reaper x tar nesten 2 ram slot plasser. reaper x har en ganske stor kjøler , men det er ingen prob. jeg har reaper x ddr-1000 selv. de er veldig bra. anbefaler dem. ellers er det nesten ingen forksjell tror jeg lykke til Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Jeg har DDR2-1000 ReaperX 4gb (2x2) med de store hesteskoformede kjølerne. De kom i veien for skjermkortet mitt fordi de går lengre ut enn rambrikkene. Derfor skrudde jeg opp de tre sorte skruene som holder kjølerne på plass, fjernet de grå teipstrimlene og snudde kjølerne motsatt retning. Hvis du får behov for å gjøre det, vær forsiktig ettersom de er limt ganske hardt fast og du kan knekke brikkene. De er klokket med 800mhz frekvens som standard så du må inn i BIOS og endre på dette. Bruk CPU-Z for å finne RAM frekvensen under memory. Lenke til kommentar
Garret Skrevet 7. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2008 Jeg har DDR2-1000 ReaperX 4gb (2x2) med de store hesteskoformede kjølerne. De kom i veien for skjermkortet mitt fordi de går lengre ut enn rambrikkene. Derfor skrudde jeg opp de tre sorte skruene som holder kjølerne på plass, fjernet de grå teipstrimlene og snudde kjølerne motsatt retning. Hvis du får behov for å gjøre det, vær forsiktig ettersom de er limt ganske hardt fast og du kan knekke brikkene. De er klokket med 800mhz frekvens som standard så du må inn i BIOS og endre på dette. Bruk CPU-Z for å finne RAM frekvensen under memory. Takker for alle svar, men fortsatt vet jeg ikke hva maks volt er på DDR2-1000 ReaperX 4096 MB (2 x 2048) er. Mulig jeg har oversett det et sted. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Har undersøkt litt rundt dette, og på mine rambrikker (ddr2-1000) er det 2.1 som både OCZ og netshop oppgir. Men man kan nok forsøke med 2.0 og litt over 2.1 uten at jeg personlig anbefaler det. I BIOS heter det VRAM for voltage ram der du setter verdien. Default hos meg var "Auto" med verdi fra 1.85 opp til ca 2.5 hvis jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå