Gå til innhold

Canon powerShot S30, PowerShot S45 eller Nikon Coolpix 4300?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har gått til annskaffelse av et Canon PowerShot S30 kamera, jeg har kjøpt i butikk, og har full angrerett. Ennå har jeg ikke åpnet pakken. Jeg var veldig i tvil om jeg heller skulle valgt Nikon Coolpix 4300 som selgeren sterkt anbefalte. Mitt fotobruk er å ta familiebilder, bilder av severdigheter og lignende på turer rundt om i verden, og bilder av natur som f.eks en bekk eller elv, solnedgang ved sjøen, fjell, gå nære inn på en blomst og få med homlen. Kanskje nærbilde av et snekrystall, eller et nostalgisk bilde av en gammel tømmerkoie. Sportslige begivenheter står også på reportuaret, som hopp og ishockey, og innendørs sport som f.eks dans/teater. Jeg leser tester til langt på natt og nå har jeg jo på en måte tatt et valg, men jeg er usikker på om det valget jeg har tatt er det riktige. Er det noen der ute som har noen tips og gode råd?

Takknemlig for svar!

Eli

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror at du vil bli godt fornøyd med Canon-kameraet, med unntak av de situasjoner der du vil ta makrobilder. Der vil Nikon-kameraet være vesentlig bedre.

Til bilder av solnedgang mv. vil Canon-kameraet fungere bedre enn Coolpix 4300, fordi man på Canon har flere manuelle valgmuligheter. Coolpix 4300 er et point-and-shoot kamera, Canon S30 er passer også for den litt mer avanserte.

Forskjellen i bildekvalitet mellom kameraene vil være liten.

Begge kameraene er meget gode, så med mindre makro er veldig viktig for deg ville jeg åpnet pakken og flyttet fokus over på selve fotograferingen.

MLW

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Jeg tror at du vil bli godt fornøyd med Canon-kameraet, med unntak av de situasjoner der du vil ta makrobilder. Der vil Nikon-kameraet være vesentlig bedre.

Til bilder av solnedgang mv. vil Canon-kameraet fungere bedre enn Coolpix 4300, fordi man på Canon har flere manuelle valgmuligheter. Coolpix 4300 er et point-and-shoot kamera, Canon S30 er passer også for den litt mer avanserte.

Forskjellen i bildekvalitet mellom kameraene vil være liten.

Begge kameraene er meget gode, så med mindre makro er veldig viktig for deg ville jeg åpnet pakken og flyttet fokus over på selve fotograferingen.

Tusen takk for svaret ditt. Jeg har nå tatt mange bilder allerede med kameraet, og jeg er meget godt fornøyd. Har likevel hele tiden hatt dette med antall piksler i tankene, men jeg synes bildekvaliteten er svært god med de 3,2 mp som er der. Har tatt ut mange papirkopier, og bildene er blitt veldig bra synes jeg. Jeg synes sportsmodulen er kjempe fin, portrettfunksjonen også. Men jeg har ikke klart å få bakgrunnen uskarp ved bruk av portrettfunksjonen, heller ikke manuelt, men jeg har nok ikke lært meg det trikset ennå. Savner nok litt makrofunksjon, men ikke værre enn at jeg kan leve med det.  Hilsen Eli  

MLW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...