Gå til innhold

Niko knuser Master Chief (PS3/X360)

Anbefalte innlegg

regna med at det kom til å selge bra, men ikke så bra. det sier litt om hvor hyppa halo er. det fikk jo mye mer oppmerksomhet i media og av fans føre release enn det gta 4 har fått. slik føler jeg det i alle fall. mye mulig det ikke stemmer, men jeg tror nok en del mener det samme.

Ikke på gamingsider, men mulig at MS har pøst på med mer reklame retta mot hvermannsen. Men på gamingsider har det jo vært GTA4-nyheter og hype konstant i flere måneder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, er litt spent å se hvordan EATakeTwo-saken utvikler seg nå. Budet må utvilsomt gå opp, såpass tror jeg er sikkert. Det som blir ekstra spennende å se, er om interessen for et oppkjøp fortsatt er til stede. Siden IV nå er lansert, vil et oppkjøp nå være "for sent", og derfor ikke like interessant?

Lenke til kommentar

Tror det kommer store kvantum til landet i dag, eller i morgen til PS3. Snakket med en butikk og sa jeg ville de skulle holde av en og personen sa "vi får nok så du kan bare ringe og høre om vi har fått det og så stikke innom og kjøpe en kopi."

Lenke til kommentar
Hmm, er litt spent å se hvordan EATakeTwo-saken utvikler seg nå. Budet må utvilsomt gå opp, såpass tror jeg er sikkert. Det som blir ekstra spennende å se, er om interessen for et oppkjøp fortsatt er til stede. Siden IV nå er lansert, vil et oppkjøp nå være "for sent", og derfor ikke like interessant?

Kanskje budet snus mot EA og Taketwo kjøper EA :p vet det sikkert aldri kunne skjedd, men det hadde vært gøy :p

Lenke til kommentar

Spillet (PS3-versjonen) var utsolgt på alle nettbutikkene (kun norske) jeg sjekket 30. april, dagen etter realease! Bestilte det da likevel, og ifølge absoluttspill.no skulle de få det på lager i slutten av uken.

Lenke til kommentar
Om EA kjøper opp Rockstar, så er det jo ingen tvil at alle fremtidlige GTA spill blir multiplattform

Som sikkert vil bety at PC-gamerne får spillene tidligere åsså. Nei greit som det er nå, EA kommer ikke til å kjøpe dem opp nå. Når de har så stor suksess uten EA, så trenger de dem ikke :D

Endret av master_al
Lenke til kommentar
6 millioner kopier i løpet av en uke og 500 millioner dollar?

Der har du kanskje tidenes beste spill

Beste? njaaa. Mest populære? Uten tvil fra min side :D

GTA IV er vel ikke det beste spillet noen sinne sett fra mine øyne, men det er meget bra ja! Og det har havnet på listen min over mest likte spill!

Lenke til kommentar

Kanskje budet snus mot EA og Taketwo kjøper EA :p vet det sikkert aldri kunne skjedd, men det hadde vært gøy :p

EA kan ikke bli kjøpt opp, da de har mer penger enn de noen gang kommer til å ha brukt for... Jeg er sikker på det at hvis EA bestemte seg for å fikse verden, så kunne de betalt for det av egen lomme. Men morsom tanke, sant det.

Lenke til kommentar

EA kan ikke bli kjøpt opp, da de har mer penger enn de noen gang kommer til å ha brukt for... Jeg er sikker på det at hvis EA bestemte seg for å fikse verden, så kunne de betalt for det av egen lomme. Men morsom tanke, sant det.

Nå er de vell et aksjeselskap, så det er jo investorene som bestemmer om de skal akseptere et bud eller ikke.

Det har overhode ikke noe å gjøre med hvor mye penger Rockstar har, men hvorvidt investorene syntes bud er for godt til å avslå.

Lenke til kommentar

Med mindre alle ansatte og alle merkenamn mm. som Take-Two eig gjekk opp i røyk då GTA IV kom ut, vil eit oppkjøp vere interessant. EA tenkjer nok litt lenger enn bare eit enkelt spel som tross alt betyr lite i den store samanhengen. Men det skal bli spennande og sjå korleis saka utviklar seg.

Lenke til kommentar

Tror aldri GTA-serien igjen kommer til å bli multiplatform ved release. Jeg er overbevist om at GTA IV blir å komme til PC, men hadde Rockstar gitt ut spillet til PC sammens med PS3 og Xbox 360 så ville konsolleierne med kraftig PC heller lastet spillet ned, og salget hadde minket.

Lenke til kommentar
Utviklerne er ute etter å tjene penger, å da velger de de konsollene som for det første gir penger i kassa. Til og med Microsoft er ekslusivt til sin konsoll over pcen. Enda ingenting om en Halo 3 port til PC. Det vil ta tid før det kommer. Altså jeg bare sier hva som er faktum. Det sier jo seg selv at PCen blir nedprioritert når du ser hvor lenge man må vente får å få oppleve disse spillene, hvis man absolutt må ha de på pc :p

Microsoft vil nok ofre hele Xbox360 før du lar PC-Gaming dø..

Hvorfor? Fordi det er PC-Gaming som holder liv i hele Windows, som er et av Microsoft sine viktigste produkter.

Om PC-Gaming dør, vil nok Microsoft også miste STORE mengder av Windows brukermassene sine, og vil miste Windows sin markedetsposisjon. Og den er gull verdt for Microsoft, så før de lar det skje så vil nok Microsoft bruke mye penger på å få gode PC-titler, og kanskje til og med gjøre slik at Xbox spill kan spilles på PC-en, who knows?

Men den dagen PC-Gaming dør, så vil nok Windows som verdens mest brukte operativsystem forsvinne også.

Noe som Microsoft aldri vil tillate!

Så alle verdens store bedrifter som har windows installert på alle sine pcer bidrar ikke til salg av Windows? beklager å måtte skuffe deg, men det er nok ikke PC-spill som holder liv i Microsoft Windows. Dersom det er noe, så er det Office pakken.

Lenke til kommentar
GTA kom ut på både Xbox 360 og PS3.

310 / 2 = 160.

160 < 170.

Halo 3 solgte altså for 10 millioner mer på Xbox 360?

310 / 2 = 155

De solgte 15 mill mer. Men likevel er det imponerende salgstall.

Gta er 18 års aldersgrense, og begrenser dermed hvem som kan kjøpe spillet. Så fortsatt imponerende.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...