Rosewell1983 Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Heisann jeg har nettopp satt opp en ny datamaskin og oppdaget probleme/t/ene når jeg slo på dataen. Det første jeg så var masse rare farger på dataen, streker som gikk tvers over skjermen. Kunne få inntrykk av at dataen kjørte 16fargers oppløsning, og dette når dataen var i BIOS. Så er det en error beskjed jeg får, unknown cpu detected-bios flash is needed. Jeg går så inn i bios og der står det navnet på CPU. uansett, jeg prøver å installere OS så finner jeg et nytt problem. Når dataen loader så ser man en masse tekst komme opp på skjermen. Men her er det en masse rare tegn blant den teksen som man vet skal ha normale bokstaver. For å forklare det bedre, når man har en fil på dataen og man har ikke en kompatibelt problem å bruke til å åpne den filen og velger å åpne den alikevel med notepad f.eks så kommer det opp en masse jalla-tegn. SLIK er det blant den teksten som dukker opp når dataen prøver å loade OS: P`?ss a key t¤ co%&¤&%nue Alså, teksten som dukker opp når dataen loader ser mer ut som eksempelet ovenfor. Jeg har prøvd å bytte skjerm, men det funket ikke heller. Jeg skal prøve å ta ut min brors skjermkort og putte inn mitt skjermkort for å se om man får et bedre reslutat da. Men hvis det ikke går bedre da? Er det rimelig å tro at det er noe galt med hovedkort eller CPU da? for dette var mitt første socket 775-hovedkort og Q9300 cpu og syns det var meget rart at det ikke var noen "pins" på cpu. Så jeg frykter litt at kanskje det ble litt skade på cpu/hovedkort... Lenke til kommentar
Rosewell1983 Skrevet 7. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2008 (endret) ser ut som om det var skjermkortet ha. Endret 7. mai 2008 av rosewell Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå