Gå til innhold

Er Adobe Photoshop Elements å anbefale ?

Anbefalte innlegg

Jeg har behov for å redigere bilder og tenkte å skaffe meg et godt program til dette.

Jeg er bare en hobbyfotograf (har F30 ) og tar ikke så voldsomt mye bilder.

Å investere i Photoshop CS3 er direkte overkill for meg (altfor dyrt også).

Det jeg lurer på er om Adobe Photoshop Elements er et godt alternativ ?

Prisen på 885,- er vel også ok. (i prisguiden er det mulig å få den til 90,- , gjelder vel bare for kommune og stat tror jeg)

Og hvordan blir det senere hvis jeg pluselig finner ut at jeg vil oppgradere til fullversjonen.

Blir det en myk overgang (likner de på hverandre) , eller må jeg lære alt sammen på nytt ?

Endret av johome
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker selv Photoshop Elements, og den er kraftig nok til å dekke de fleste behov.

Du vil lett kunne gå over til "fullverdig" Photoshop senere da den er bygd opp på samme måte; men er mer kraftig.

Det du vil miste ved å gå over til "fullverdig" Photoshop er en av de beste bitene av Photoshop Elements; organisator delen.

Tom

Lenke til kommentar
Det du vil miste ved å gå over til "fullverdig" Photoshop er en av de beste bitene av Photoshop Elements; organisator delen.
Du får jo Brigde med ordinær PS da... Så du har fremdeles bildeorganisering.

Har Brigde like mange muligheter og er like lett å bruke da? Slik jeg har forstått det, så er den ganske primitiv.

Tom

Lenke til kommentar
Det jeg lurer på er om Adobe Photoshop Elements er et godt alternativ? Prisen på 885,- er vel også ok. (i prisguiden er det mulig å få den til 90,- , gjelder vel bare for kommune og stat tror jeg)

Det med prisen til 90,- kan være kun cd uten lisens, dvs. kan kun brukes i 30 dager og er for de som ikke vil/kan laste ned.

Photoshop Elements er svært å anbefale, ja. Funksjonene er lette å bruke og befinner seg der du forventer å finne dem. Du kommer derfor raskt i gang. Fullversjonen av Photoshop gir deg naturligvis mye mer og mer kontroll, men dekker også et videre spekter enn foto som du kanskje ikke har bruk for. Du må nok omskolere deg hvis du oppgraderer, men det er ikke sikkert at du vil oppgradere heller. Jeg har ingen planer om oppgradering.

Hvis du leter blant norges største nettbutikker, så finner du den til kr 695,- også. ;-)

Lenke til kommentar
Det er mange som får med Elements i diverse pakker og som ikke behøver det, så du kan sikkert kjøpe det billig av privatpersoner. Jeg tror jeg har to stk uåpnede CD-er liggende.

Dette gjelder i så fall gamle versjoner av Photoshop Elements. I beste fall er det vel versjon 5 som følger med på den måten? Den kan jo holde i massevis.

Når Elements 6 koster 695,- så er det ingen grunn til å betale noe som helst for tidligere versjoner, synes jeg. Det måtte eventuelt være hvis man f.eks. foretrakk versjon 5 framfor versjon 6. Hvis det er venner eller folk i nærmiljøet som ikke har råd til såpass og du sitter på en ekstra kopi, så er det vel like greit å gi den bort?

Lenke til kommentar

Da har jeg skaffet meg Adobe Photoshop Elements.

adobe1vl2.jpg

Av alle plasser kjøpte jeg den på Elkjøp.

Den kostet i utgangspunktet 995,-

Ved henvisning til prisguide på Hardware.no klarte jeg å prute prisen ned til 849,-

Jeg hadde nok klart å få den en 100 lapp eller noe sånt billigere på nettet.

Siden jeg ville ha den nå og ikke om 1 uke eller noe sånt slo jeg til.

Takker for mange gode innspill....

:)

Lenke til kommentar
Da har jeg skaffet meg Adobe Photoshop Elements.

adobe1vl2.jpg

Av alle plasser kjøpte jeg den på Elkjøp.

Den kostet i utgangspunktet 995,-

Ved henvisning til prisguide på Hardware.no klarte jeg å prute prisen ned til 849,-

Jeg hadde nok klart å få den en 100 lapp eller noe sånt billigere på nettet.

Siden jeg ville ha den nå og ikke om 1 uke eller noe sånt slo jeg til.

Takker for mange gode innspill....

:)

Fulgte det med en liten bok i pakka?

Kjøpte selv en book som heter Photshop Elements 6 Classroom in a book - den tar for seg alle funksjonene i programmet på en god måte.

Tom

Tom

Lenke til kommentar
Kjøpte selv en book som heter Photshop Elements 6 Classroom in a book - den tar for seg alle funksjonene i programmet på en god måte.

Kjøpte du boken i en fotobutikk , eller i en vanlig bokhandler ?

Pris ?

Lenke til kommentar

Kjøpte du boken i en fotobutikk , eller i en vanlig bokhandler ?

Pris ?

Fant den i en bokhandler i Helsinki. Tror du bør finne den i en av de store bokhandlerene i som Norli i Oslo, eller universitetsbokhandlere som Akademika.

Tom

Lenke til kommentar

Takk for tipset. Skal stikke innom flere bokhandlere i løpet av de nærmeste dagene.

Har tydeligvis behov for litt veiledning.

Jeg har allerede fått feilmeldinger i fra programmet når jeg skulle redigere et bilde, som jeg ikke har funnet ut av ....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...