Papir Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Jeg kjøpte et asus A7V333-X hovedkort når det gamle havarerte. Fikk installert XP pro. Så begynte problemene: Først "forsvant" den ene CD-R/DVD-ROM stasjonen fra min datamaskin. Prøvde så å bytte den fra master til slave, men det hjalp ikke. Byttet så hele stasjonen ut med en CD-RW stasjon, og etter mye om og men kom begge opp på min datamaskin. MEN: diskettstasjonen var plutselig som sunket i jorden!! Når jeg nå setter inn en diskett og prøver å åpne den står det "sett inn diskett i stasjon a:" Den er heller ikke å finne under boot-up. CD-RW stasjonene kan nå lese, men ikke brenne data. (Dvs. hvis jeg bruker windows media player kan jeg brenne audio-cder) Det rare er at lyset som indikerer at diskettstasjonen er i bruk, nå lyser hele tiden! Det samme med i den ene av CD-RW stasjonene. Jeg tviler på at det er noe galt med noen av de respektive stasjonene, siden alt fungerte fram til det gamle hovedkortet ble tatt ut. Har byttet IDE kabler og byttet jumpersettings på alle stasjonene til ingen nytte. Er det hovedkortet eller windows som forårsaker dette? Mitt system består av: Asus A7V333-X hovedkort 512 Mb DDR AMD Athlon XP2200+ 1.8 GHz 266 MHz bus WD 120 GB (1 part.) Asus V8420 GeForce4 Ti4200 128MB DDR SMC Kort EZ Card 10/100 PCI TPO nettverkskort Creative Soundblaster Live 5.1 Digital lydkort Asus CD-brenner IDE 52x/24x/52x CRW-5224A Sony CD-brenner CRX145E 300W strømforsyning Takk for evt. svar. Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 At det lyser konstant på diskettstasjonen betyr at kabelen står i feil veg. Er mulig at det er dette som er problemet med cd-rw'en også! Lenke til kommentar
Papir Skrevet 6. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2003 Først må jeg si jeg er litt flau angående diskettstasjonen. Den er ok nå som jeg snudde IDE kabelen. Men CD spilleren lyser fortsatt hele tida, og jeg får fortsatt ikke kopiert eller brent CDer, bare lest. IDE kabelen her passer jo bare én vei... Er det noen andre muligheter for hva det kan være? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå