Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Knitring fører til shutdown av PC

Anbefalte innlegg

Har en über stasjonær pc som alltid har vært helt på topp, men kan ikke direkte si den er det nå lenger. Problemet er ikke det største, men helt intenst irriterende.

PC-en knitrer ofte, som om det skal komme gnister ut av en av komponentene. Jeg har lyttet mye etter hvor eksakt den kommer i fra, men kan tenke det er noe med CPU'en. For når prosessoren brukes mye, knitrer det så mye at den tar automatisk shutdown. For eks. ved en så enkel prosess som brenning av dvd/cd, knitrer det så mye at PC-en slår seg helt av.

Tilog med når den har stått på hele natten å jeg kommer for å se på den morgenen etter, har den allerede skrudd seg av, uten at noen programmer kjøres fra kvelden før.

Noen som har hatt samme problem før, eller anbefalinger til meg? setter stor pris på svar!

på forhånd, TAKK!

Endret av Fingathin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk om laget med kjølepasta muligens begynner å bli litt tynt?

Fatter ikke hvordan du kan la PC-en din stå på med dette problemet, jeg hadde fått panikk og slått den av med en gang for å finne feilen. :D

Anbefaler deg også å koble fra alle kabler, og sørge for å koble de godt inn igjen.

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar

alt fungerer som det skal, den er helt clean på alle måter, men det er bare denne knitringen. men vil ikke si det er en kondensator eller strømmforsyningen, for strømmforyningen reagerer ikke sånn, når prosessoren begynner å jobbe. tror kanskje det kan være noe med en krets "/

Lenke til kommentar

Jeg har ikke hvert borti et slikt problem før, men jeg har hvert en del borti andre kretser som har dårlig kontakt. Det lager som regle gnistrelyder, og fører ofte til varmgang i kresten/komponenten der det er dårlig kontakt. Så hvis du har dårlig kontakt i enten hovedkortet eller CPU'en kan det være at det snart tar kvelden. Så grunnen til at den tar en shutdown er sikkert på grunn av varmgang i en komponent som den måler tempen på. Hvis det er dårlig kontakt i hovedkortet kan det være at du kan se det ved å ta av lyset i rommet og se om du ser noen lysbuer eller lignende som ikke skal være der. Sier igjen, har ikke hvert borti slike problemer før, har bare hatt en del om elektronikk på skolen.

Lenke til kommentar

Jeg regner med at det er harddisken din som rett og slett har begynt å spinne dårlig og tar kvelden. Ihvertfall utifra hvordan jeg tolka det du leste.. Prøv å sett i en ny disk og se om problemet forsvinner!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...