Gå til innhold

"Mediesenter"/DL - pc. Billig.

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst på ny pc.

Den skal være:

• mediesenterpc som takler å sende 720 HD til TVen uten mye lægg (DVI)
  • filserver
  • bittor rent
  • billig

Jeg har lyst på en pc som kan ta seg av oppgaver som den vanlige stasjonære ikke trenger. Da slipper jeg masse kabling og stress. Tanken var egentlig å bygge en pc, men kan jeg få en pc som takler 720p til under 1500,- + 1TBHD?

Har nemlig fundert litt på denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344915

(ca 1800,-)

Er dette en likeverdig løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den duger helt fint til å spille av 720p (og 1080p for den saks skyld), MEN....

* GUI'et er treg pga treg CPU (300MHz MIPS)

* Torrentklienter og andre ting vil være tregt av samme grunn.

* Den støtter fremdeles ikke Vorbis

* Over SMB tar buffring veldig lang tid (peak rundt 25Mb/s)

* Over NFS tar buffring lang tid (peak rundt 35Mb/s)

* Avspilling fra intern disk er helt greit

* Overføring fra nettverk til intern disk vil ligge på rundt 4MB/s

* Intern disk må være IDE (PATA). Da er du vel begrenset til 500(?)GB? (hvertfall hos komplett)

* Ved avspilling av DTS er du avhengig av å sende lyden digitalt til en forsterker som støtter DTS. Uten dette får du ingen lyd.

* En del .avi-filer går ut av sync under avspilling. Det har også vært en del problemer rundt Play/Pause, men mesteparten av disse er løst nå.

* Div sync problemer og problemer med at bildet går i svart etter å ha stoppet en .avi-fil. (Tror muligens dette er løst i siste firmware)

Tror det var de fleste problemene jeg har hatt NMT fra Syabas. Som en mediaavspiller er den helt greit, men hvis du dobler prisen klarer du å bygge deg en HTPC som gjør akkurat det samme bortsett fra at når du mangler en codec så kan du legge den inn selv i stedet for å håpe at Syabas gjør det samt vente 6 uker på ny firmware hvor det er inkludert. Som tidligere nevnt så er GUI'et tregt, er du vant med f.eks XBMC på en Xbox så vil du nok gå så langt som å kalle det bøttetregt.

Dersom ditt eneste mål med boksen er å spille av HD-materiale billigst og enklest mulig og ikke bryr deg om at GUI er litt tregt så er denne boksen helt perfekt for deg. Har du ønske om litt mer, så ville jeg tenkt meg om to ganger.

Endret av CrZy_T
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...