Gå til innhold

Intel Hjelp, OC maskin

Anbefalte innlegg

Hei

En kamerat av meg skal ha seg ny maskin, eller mao hovedkort cpu og ram.

Det skal Være INTEL!

Jeg hadde tenkt 2*256mb twinmos 3700 brikker.

Intel Pentium 4 2.4 GHz Boxed PC533

ser det ut som ett kurant valg?

men usikker på hovedkort, vil gjerne ha ett med ihvertfall innebygd lan og lydkort. det bør ikke koste altfor mye.

dette skal overklokkes, må minimum kunne klokkes til 3ghz, helst mer.

takker for tips :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvordan er msi pe hovedkorta i forhold til asus sine?

noen som kan bekrefte om alle slike hovedkort har agp/pci lock?

bør det være kurrant å overklokke den prossesoren jeg har valgt eller noen andre anbefalinger?

på forhånd jukk :oops:

Lenke til kommentar

MSI kort er det kortet jeg har ABSOLUTT hatt mest problemer med.. av hundre maskiner på jobben med MSI må vi sende 40% tilbake pga ustabiliteter.. mens når det gjelder ASUS er % lavere enn 5%..

Og her snakker vi 100 maskiner per hovedkort type.. så tviler vel egentlig på at det er tilfeldigheter.. hva har du imot asus egentlig? :)

Lenke til kommentar

jeg har ikke noe spesielt i mot det annet enn at jeg har fått ett par kort fra asus som har vært DOA, men det er en del år siden, så jeg er villig til å prøve igjen.

hvordan er dette kortet?

Asus P4PE/GL/F/S-ATA Hovedkort 478/533 ?

har det raid?

lurer også på om det er bortkastet med 3700 rammen, klarer jeg å få tynt prossesoren ekstra med den eller er det bortkasta penger? bør jeg heller gå for 3200/winbound?

hvoir mye bør jeg klare å få tynt den til?

Lenke til kommentar
Ser at du vil ha intel basert system? Det er bra det du har valgt vil eg si, men vil og legge til at intel slipper nye brikkesett (i875P) nå i mars som støtter fsb 400/533/800. Det først hovedkortet basert på i875P er asus P4C800.

Nå i april kommer og intel ut med P4 2.6/2.8/3.06/3.2GHz/800FSB(Husker ikke hvor langt ned de går?)

Tenkte eg ville nevne det, er ikke sikker at alle som vet det enda, så får du og utnyttet ram brikkene bedre med dual ddr 400 støtte.

Kjetil har et poeng der... :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...