Gå til innhold

Hvor kan jeg få tak i Intel DX48BT2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er det som er galt med Realtek?

 

Ikke noe annet enn at det er søppel. Jeg gidder ikke kjøpe et kvalitetsprodukt som ikke bruker kvalitetskomponenter tvers gjennom (hvis man da kan kalle det kvalitetsprodukt).

 

Finn en test som overbeviser at Realtek er bare dritt ;)

 

Er en viss "stigfjell" som mener det samme som du om de nettkontrollerene, men han har ikkje vist til èn test enda! JEg har hatt veldig mange hovedkort med realtek, og har aldri hatt problemer med noe som helst. Dog jeg bruker windows og ikkje linux eller unix

 

Er du broren til stigfjell, eller har du lært av han at realtek er bare dritt og fordervelse? :!:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Hva er det som er galt med Realtek?

 

Ikke noe annet enn at det er søppel. Jeg gidder ikke kjøpe et kvalitetsprodukt som ikke bruker kvalitetskomponenter tvers gjennom (hvis man da kan kalle det kvalitetsprodukt).

 

Finn en test som overbeviser at Realtek er bare dritt ;)

 

Er en viss "stigfjell" som mener det samme som du om de nettkontrollerene, men han har ikkje vist til èn test enda! JEg har hatt veldig mange hovedkort med realtek, og har aldri hatt problemer med noe som helst. Dog jeg bruker windows og ikkje linux eller unix

 

Er du broren til stigfjell, eller har du lært av han at realtek er bare dritt og fordervelse? :!:

Produsenter som lager søppel er rimelig fort ute av markedet, så her som ellers er det nyanser fra topp til bunn. Derfor passer det dårlig med

 

'The Jackal' har dog et poeng med at Intel har god peiling på nettverkskontrollere, noe som denne testen av DX48BT2 (Bonetrail 2) v.s Asus Formula Rampage viser:

 

post-13087-1210961809_thumb.jpg

 

http://techreport.com/articles.x/14598/1

Lenke til kommentar
Hva er det som er galt med Realtek?

 

Ikke noe annet enn at det er søppel. Jeg gidder ikke kjøpe et kvalitetsprodukt som ikke bruker kvalitetskomponenter tvers gjennom (hvis man da kan kalle det kvalitetsprodukt).

 

Finn en test som overbeviser at Realtek er bare dritt ;)

 

Er en viss "stigfjell" som mener det samme som du om de nettkontrollerene, men han har ikkje vist til èn test enda! JEg har hatt veldig mange hovedkort med realtek, og har aldri hatt problemer med noe som helst. Dog jeg bruker windows og ikkje linux eller unix

 

Er du broren til stigfjell, eller har du lært av han at realtek er bare dritt og fordervelse? :!:

 

Tja...for meg har realtek alltid vært et billigmerke. På den andre siden, hvor mange serverhovedkort har du sett med realtek f.eks? Det er det nok en grunn til ;)

 

Amentio fikk dette kortet blant produktene sine etter at jeg lagde tråden, men takk for tips =)

Lenke til kommentar
Kan kanskje reformulere spørsmålet mitt...Noen som vet om et hovedkort uten realtek/marvell (LAN) kontrollere?

En har Supermicro C2SBX. Sjøl kjøpte jeg MSIs 975x-kort, men det er vel gjerne litt utdatert. Egentlig ganske utrolig at high-end-hovedkort bruker billigkomponenter, enda verre er det at det knapt finnes hovedkort som ikke gjør det.

Endret av haalo
Lenke til kommentar

Jeg ser på det så her, Intel sine kort er som oftest "plombert" kraftig når det kommer til overklokking med begrensinger stortsett overalt.

Om de har en kvalitets nettverkskontroller eller annen integrert lyd som skal være bedre så bytter jeg gjerne ut de der mot bedre kondensatorer, PWM'er og BIOS som tillater mer overklokking og mindre problemer til samme pris.

 

En nettverkskontroller er en nettverkskontroller bare den fungerer i de hastighetene den skal og ikke har drivere som krangler så er jeg fornøyd.

Og det må jeg si at Realtek har, riktignok er det ikke noe SoundStorm stil over lyden men den funker fint for meg og gir meg ok lyd til mitt 99 kroners headset (Bra nok kvalitet for min smak, er ikke hifi stereo freak) og mangler en god del av problemene som jeg har sett med Creative sine løsninger.

 

Og på grunn av det er ofte slik de fleste tenker når de jakter på hovedkort, så blir de komponentene der nedprioritert for andre mer vesentlige komponenter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...