Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Billige forsterkere anyone?

Anbefalte innlegg

Fins det jallabutikker i kina som selger billige forsterkere? Tenker da noe ala dealextreme, cellphoneshop ol bare at de selger ok bilforsterkere til en billig penge :p

Fant noen med google, men der var noen hundre stykk minimum for å få lov til å bestille :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes massivis av slike "butikker" men du må nok kjøpe flere avgangen... Ellers så er det ikke så veldig mye dyrer å kjøpe det her i landet, men veldig mye av det er ikke noe å ha ;)

Skal du ha billig dritt, så se på netthandelen... skal du ha billig kvalitet, så se på dynabel.no ;)

Lenke til kommentar
Du kunne fått kjupt en forsterker på 300 watt (2 channel) til 800 kr med frakt på ebay;)

:dremel:

1400 lekewatt, sikkert knappe 300 ekte

Hehe.. enig, men eg bestilte en på 2400 for 1 år siden så ga den ut alle 2400 watt. Har selgt den forsterker, bruker enn på 4000 nå

Lenke til kommentar

Ja.. hehe :yes: driver to:

LIB-1212

12" Woofer

4 Ohm Impedance

1200 Watt Max Power

600 Watt RMS Power

Enorm lineær slaglengde på 22mm!

3.0" 4-Layers Black ASV (For Better Heat Radiation)

280 Oz of Precision Engineered Multi - Stacked Magnet.

Meget solid membran som er Carbonforsterket

Er meget fornøyd, men bestilte en kondensator på 10 farad fordi batteri klare ikke å levere nok strøm til forsterker. Da må forsterker forbruke ganske mye strøm når lysene slukner når eg spelle på 40% ( mens bilen svive)

Endret av igobog
Lenke til kommentar
Er meget fornøyd, men bestilte en kondensator på 10 farad fordi batteri klare ikke å levere nok strøm til forsterker. Da må forsterker forbruke ganske mye strøm når lysene slukner når eg spelle på 40% ( mens bilen svive)

Da har du muligens tabba deg litt ut. Hvis batteriet ikke gir nok strøm må du enten ha nytt batteri eller ekstra batteri. Hvis det ikke gir nok strøm nå så vil det i hvertfall ikke gi nok hvis du kopler på en kondensator i tillegg. Kondensatoren må ha strøm fra et sted den også.

Lenke til kommentar

Da har du muligens tabba deg litt ut. Hvis batteriet ikke gir nok strøm må du enten ha nytt batteri eller ekstra batteri. Hvis det ikke gir nok strøm nå så vil det i hvertfall ikke gi nok hvis du kopler på en kondensator i tillegg. Kondensatoren må ha strøm fra et sted den også.

:) kondensator er på 10 farad... tar litt tid for å tømme den ut:D

Lenke til kommentar

:) kondensator er på 10 farad... tar litt tid for å tømme den ut:D

Et kraftig batteri for bilstereo-bruk ville nok gitt bedre effekt. Når kondensatoren trenger strøm vil den trekke MASSE strøm fra batteriet. Når da forsterkerne også vil ha MASSE strøm så vil det neppe bli bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...