Gå til innhold

Guide: hvordan spille av x264 HD filer på XBMC (Xbox1) / DIVX spillere

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det dummeste jeg har sett på lenge, hvis man ikke kan spille av ei videofil "onthefly" da er vel løpet kjørt eller man må være veldig interessert i gammel dritt. Da kan man vel dra en kabel fra pcen istedetfor å bruke en gammel xbox.

Kanskje det hadde vært en ide å funnet ut hvordan man spilte av x264 filer på en commodore 64 også?

(ikke meningen å fornærme noen)

Lenke til kommentar

Da skulle jeg VIRKELIG ønske jeg kom borti like lite dumt som du må gjøre i hverdagen.

Hvis du skal sammenligne kvaliteten på en kabel fra PC-en til TV, og en XBOX med RGB/komponent kabel til TV, ville du opplevd at selv en shitty xvid hadde gitt langt bedre kvalitet på XBOX enn tv-ut løsningen. Spesielt fargedynamikk.

Og det er ikke alle som ønsker å koble fra og drasse PCen ned i stuen hver gang de skal spille en film heller. XBMC er idag det desidert beste grensesnittet for en HTPC, ikke uten grunn at det er så stor etterspørsel etter Linux og Mac versjoner. Det eneste ankepunktet mange har (som gjør at de oppgraderer) er støtte for HD. Det kan de nå få en akseptabel løsning på f.eks mens de venter på Linux versjonen, eller hvis de ikke har VGA/DVI inngang på fjernsynet. Dessuten koster det faktisk penger og, men det er gjerne ikke en faktor for enkelte som deg?

Det kommer nye builds av XBMC hver uke og det finnes bla plugins for å styre XBMC med Iphone.

Endret av captain_obvious
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...