Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

# 1: Grunnen til at .vob-filer ikke er tillat på mange hub'er er fordi dette er orginal-materiale av en dvd-film og ikke en rip. I det øyeblikket alle begynner å dele ut .vob-filer så vil filmbransjen for alvor :roll: (prøve) sette en stopper for fildeling. Det er ikke deg som laster ned det går utover, men den som har hub'n, så hub-owners har all grunn til å ikke ville ha slike filer på hub'n.

DVD vs f.eks DIVX blir som CD vs MP3

Du har en brukbar kvalitet på mp3/divx, men hvis du skaffer deg mediet i orginal-kvalitet, så er grunnen til å kjøpe orginalen forsvinnende liten....

# 2: Mange deler .vob-filer KUN for å få masse share slik at dem kommer inn på hub'er som krever høyt share.

Det er ikke mange som gidder å laste ned .vob-filer pga at 1 fil er på ca 1.048.000 kB eller.no og dem kan det være noen av på en hel film, så derfor så er det dustete å dele dem. Med mindre man er på en hub hvor alle f.eks har 10Mbit eller mer......

Ta gjerne en tur på hub'n min :)

DC++* er det beste fildelingsprogrammet mener jeg...og jeg har prøvd mye (drit) :p

Lenke til kommentar
Creator of QuickDC - Direct Connect for Linux and FreeBSD.

Prøvde å Kompile QuickDC, men fikk feilmeldinger når jeg skulle compile... :evil:

Kommer det en rpm???

Har QuickDC gui, eller er det fra kommandolinja???

Syns ikke DC-Gui var så bra...

MarcelSB

Lenke til kommentar

DC++* er det beste fildelingsprogrammet mener jeg...og jeg har prøvd mye (drit) :p

Du er ikke plaget med at den krasjer i hytt og pine da?

Jeg har en wintendo burk stående som jeg kjører kompatibilitetstester mot og DC++ krasjer usedvanlig ofte på den.

Jeg kjører siste versjon, men nå kommer ny versjon på mandag 0.24.

Jeg kjører siste versjon på 2 pc er, en Win2k Sp3 og en 486 med win95 og opplever sjelden kræsh. Det interesange er at de jeg har er på win2k oppsettet, ikke det gamle(og ellers drittene) win95 oppsettet.

Lenke til kommentar
Og brukte du CVS eller 0.0.5 (gammel)?

Ja, brukte 0.0.5 alpha, tror du det vil hjelpe å bruke en nyere version?

Jeg kommer ikke til å lage RPM, det får være opp til noen med Redhat eller en RPM basert distro. Kanskje jeg lager Debian pakker en eller annen gang...

Hva er egentlig forskjellen mellom .deb og .rpm?

Hvilken syns du er best, hvorfor?

Har du prøvd DC-Gui?

Hva syns du om det?

MarcelSB

Lenke til kommentar

Egentlig et dårlig argument da platebransjen og filmbransjen går jo allerede mot MP3 og Divx.  

Har ikke hørt om mange "raids" her i landet men i sverige har det vært noen.

Tviler på at de kan "ta" en hub, da det teknisk sett bare er et møtepunkt hvor man har ingen kontroll over hva som deles ut. De må dermed gå på hver enkelt klient.

Har ikke sagt at det er et bra argument. Musikk/fimbransjen har vel ikke så gode argumenter de heller ? Bortsett fra å ikke tape penger da :roll:

Det er lettere å stoppe 2.000 hub'er enn 2.000.000 klienter....

Heller ikke dette ser jeg på som et godt argument.  

Hvis man virkelig har plass til å ha VOB-filer liggende rundt omkring  

skal man få lov til å dele disse som man måtte ønske.

Ok, mange deler filene direkte fra en DVD plate, men filene er jo fullt nedlastbare?

Jeg kan ikke på noen måte komme på en grunn for å kalle dette "fake sharing", da dette er ufattelig mye enklere på andre måter...

Har ikke sagt at det er et bra argument. Er man hubowner eller OP så er det opp til ham/dem/de å avgjøre hva dem vil ha utdelt....

Filene er selvf. fullt brukelige..... :)

Hvor er den, da?

Hmmm ligger ute på Public....

Men det er en link på den urdårlige/nedprioriterte sucky hjemmesiden min.....

Du er ikke plaget med at den krasjer i hytt og pine da?

Jeg har en wintendo burk stående som jeg kjører kompatibilitetstester mot og DC++ krasjer usedvanlig ofte på den.  

Jeg kjører siste versjon, men nå kommer ny versjon på mandag 0.24.

Når den har stått på noen dager kommer det en Unexpected Handling eller noe sånt og jeg må starte på nytt, men det gjør ikke noe for det er alltid kjekt å få løsna på litt ressurser :)

En årsak som ofte gjør at DC++ krasjer er feil i scriptene...noe som lar seg rette på ved å fortelle den som laget scriptet om feilen...Men dette er jo en jobb for hubowners og ikke klientene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...