wil Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Jeg lurer på dette, fordi at jeg gidder rett å slett ikke å ha windows på test maskina mi noe mer, men jeg er heller ikke særlig lysten på å installere linux på nytt heller, fordi at det tok litt tid på den lille maskina mi hehe. derfor så lurte jeg om det gikk an å slette Windows fra harddisken uten å installere linux på nytt. håper dette går an. Håper noen kan hjelpe meg Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Det er bare å slette Windoze partisjonen fra linux det, også tar du bort windoze seksjonen i bootloaderen din, og vips så er du kvitt drittet MarcelSB Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Foerst saa fjerner du windows partisjonene fra systemet ditt. Dette kan du gjoere fra FDISK eller webmin visst du ikke er helt trygg paa fdisk. (Bare pass paa at du ikke fjerner noe boot partisjoner) Saa er det bare til aa fjerne windows oppstarts greiene fra grup Dette kan du gjoere fra /etc/grub.conf eller webmin Regner med du bruker grub www.webmin.com Lenke til kommentar
trench Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Foerst saa fjerner du windows partisjonene fra systemet ditt. Dette kan du gjoere fra FDISK eller webmin visst du ikke er helt trygg paa fdisk. (Bare pass paa at du ikke fjerner noe boot partisjoner) Saa er det bare til aa fjerne windows oppstarts greiene fra grup Dette kan du gjoere fra /etc/grub.conf eller webmin Regner med du bruker grub www.webmin.com Finnes også et program som heter cfdisk. Ikke helt sikker på om det er med alle Linux versjonene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå