kjetil_the_man Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Prøver å sette opp et nettverk mellom to XPpro-maskiner. dette skulle jo være såre enkelt... Ikke lett nok tydeligvis! De finner hverandre, og jeg får opp delte mapper og greier, men når jeg skal prøve å åpne dem sier den bare at jeg ikke har tilgang. Hva skal jeg gjøre? Har også en lap med win2k, som ikke finner noe som helst. Hva skal jeg gjøre med dette? Alle maskinene bruker trådløst nettverksutstyr fra D-link, 22Mbps. Help Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Logg inn som admin og fiks rettighetene på de delte mappene, så skal det nok funke... MarcelSB Lenke til kommentar
johanlo Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Hvis du bruker fast IP kan du jo prøve å pinge maskinene. For at du skal kunne bruke resurser på en annen maskin må du opprette en bruker på tjenermaskinen. Du gir hver bruker lov til å aksessere visse ressurser. Når du finner de delte ressursene logger deg inn med brukernavn og passord. Lenke til kommentar
kjetil_the_man Skrevet 5. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2003 Hvordan stiller jeg inn fast IP? Lenke til kommentar
johanlo Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Hvordan stiller jeg inn fast IP? Under kontrollpanel og nettverk. Dobbelklikk på tilkoblingen din og velg egenskaper til TCP/IP! Lenke til kommentar
kjetil_the_man Skrevet 5. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2003 Hvilken IP skal jeg velge? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Hvilken IP skal jeg velge? Det er ikke nødvendig å sette fast IP hvis det er link mellom maskinene, og de "finne hverandre" på nettverket. Still inn på rettighetene på mappene du deler, alternativt åpne gjestekontoen. Lenke til kommentar
Azton Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Hvilken IP skal jeg velge? Du kan jo prøve 192.168.0.x (x = 1 -255 altså 192.168.0.5 osv) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå