Gå til innhold

Anmeldelse: Iron Man (PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Typsik at spill av film blir noe dritt.

 

Korfor kan de ikkje ta å bruke litt mer tid og penger på å lage spillet?

 

De kan jo velge å ikke gi ut spillet i det heletatt...

 

Det virker som om de bruker masse tid å penger på å lage en god film, så bruker de resten av de småpengene som er igjen til å lage et elendig spill på 5 veker. :wallbash:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125
Filmen skal visstnok være ganske bra, så vi får heller se den :)

Bekreftes!

 

Litt trist at (ifølge anmeldelsen) gode ideer ikke når potensialet sitt på grunn av det derre hastverket med å slippe spillet samtidig som filmen. Rart de ikke blir pinlig berørt av det når det gjentar seg gang på gang :ohmy:

Lenke til kommentar

Det er jo alltid at filmspill ikke får tilstrekkelig budsjett/tid på utvikling. Hadde de f.eks utsatt spillutgivelse og heller sluppet det ca samtidig med DVD-utgivelse ville det garantert holdt høyere kvalitet.

Lenke til kommentar

"Although this game is made multi-console, they decided to port the Playstation 2 version of this game. Thats right, PS2. Even though there's a PS3 / XBox version that is released, they didn't port PS3 but PS2. This game would have been a mediocre to bad game in 2000, it is pure shit today."

 

Ahh, derfor bakgrunnen og bakken, ser ut som noe fra slutten av 90-tallet..

 

Prøvde pc versjonen nettopp, og herregud for en dårlig grafikk det var på det :p

Endret av Terje92
Lenke til kommentar

Har ikke fått prøvd spillet ennå, men har ihvertfall fått sett filmen. Og er litt usikker på hva jeg skal si. For filmen er bra den sålenge man tar den for det den er. For det er ikke en film som går innpå deg på noen som helst måte, eller får deg til å tenke. Men som ren underholding så får den tommelen opp.

Lenke til kommentar
"Although this game is made multi-console, they decided to port the Playstation 2 version of this game. Thats right, PS2. Even though there's a PS3 / XBox version that is released, they didn't port PS3 but PS2. This game would have been a mediocre to bad game in 2000, it is pure shit today."

 

Ahh, derfor bakgrunnen og bakken, ser ut som noe fra slutten av 90-tallet..

 

Prøvde pc versjonen nettopp, og herregud for en dårlig grafikk det var på det :p

 

 

Rimelig sikker på at jeg vet hvor du har den "quoten" ifra :p

Lenke til kommentar

Spillmatisering av filmer har vært et problem i absolutt alle år (det berømte E.T.-spillet til Atari 2600 er vel det tidligste og mest lysende eksempelet på hvor ille det kan bli), og Iron Man ser ikke ut til å være noe unntak. Syns likevel ikke man skal slutte å anmelde disse spillene bare fordi man kan anta at de er dårlige, som enkelte gir uttrykk for. Det blir akkurat som å ikke anmelde StarCraft 2 fordi en kan regne med at det er bra, Blizzard er jo så flinke og alt det der.

 

Dessuten hender det vi får noen behagelige overraskelser også, dog med større mellomrom. Spider-Man 2 var jo faktisk et veldig ålreit spill, og Chronicles of Riddick: EFBB var ikke snauere. Die Hard Trilogy var jo også veldig kult da det kom, skjønt årene har vært harde mot det spillet. Disney var også flinke til å lage solide plattformere til sine tegnefilmer en gang i tiden, nevner her spesielt Aladdin (både SNES- og Megadrive-versjonene) og Hercules, som jeg faktisk spilte her om dagen og ble smått imponert av til tider. I tilfellet Disney var det dog overgangen til full polygonal 3D som ble døden for de gode spillene.

 

Men nå babler jeg. Poenget mitt er, som KoffeinKanin pekte ut tidligere, at spill er spill, og spill anmeldes. Et annet viktig moment er jo det faktum at folk faktisk kjøper disse spillene. Anmeldersider som Gamer.no har en enestående posisjon hvor de i enkelte tilfeller kan ha anmeldt og karaktersatt spillet allerede før det er i hyllene, og med det gi folk en pekepinn på hvorvidt det er verdt pengene. De aller færreste gidder å kjøpe et spill som gjør seg fortjent til 4/10, og slik sett har anmeldelser en relativt viktig rolle ifht å sende signaler ikke bare til forbrukerne, men også til utviklerne og utgiverne, ved å si klart og tydelig fra hvor skapet skal stå, og kanskje tilogmed påvirke salgstallene en smule.

 

Du og jeg er ikke alltid på samme bølgelengde, Furevik, men utfra hva jeg selv har fått prøvd av spillet kan jeg bare si meg enig og atter enig i anmeldelsen din. La oss håpe spillindustrien lærer snart.

Endret av Gutmongler
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...