Gå til innhold

Q6600 - Spille eldre spill også?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har lest en del om at det ikke er så mye spill som støtter fire-kjerner-prosessorer..

Hvordan går det da med mine litt eldre spill jeg fortsatt vil ha muligheten til å spille?

 

Tenker på spill som:

- Might & Magic VI - Mandate of Heaven

- Heroes 3

- Dark Messiah of Might and Magic

- Two Worlds

 

Er det slik at de fleste spill fungerer ikke, og bare noen få av de nyeste fungerer?

 

Håper på svar! :)

 

"Her er handlevognen jeg planlegger å kjøpe"

Endret av Bardis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spill som ikke er laget for fler-kjernes prosessor vil kjøre på én av kjernene. En Q6600 har 2,4GHz på hver kjerne som skal holde i massevis til både eldre og nye spill (av egen erfaring).

 

Go for it :thumbup:

 

- kjbu

Lenke til kommentar
Spill som ikke er laget for fler-kjernes prosessor vil kjøre på én av kjernene. En Q6600 har 2,4GHz på hver kjerne som skal holde i massevis til både eldre og nye spill (av egen erfaring).

 

Go for it :thumbup:

 

- kjbu

 

Åja, så det du sier er at alle eldre spill også vil fungere, bare at de hvis de er laget for 1 kjerne, så kjører det med 1 kjerne i prosessoren? :)

Lenke til kommentar
Det stemmer! De bruker kun 1 CPU. Multitråd-programmer er de eneste som benytter alle kjernene effektivt.

Oki takk for svar :)

 

Men det kommer vel bare fler og fler programmer og spill som støtter dette?

Eller er Quad-prossesorene "forut for sin tid" at det vil ta lang tid før det meste av programmer støtter hele prosessor-kraften man har?

Lenke til kommentar

Neida, flere programmer og spill støtter det allerede. Det eneste de trenger å gjøre er å dele opp prosessene i deler (kalt tråder) slik at hver kjerne har noe å jobbe med, og det har de nå gode verktøy for. Så en singelkjerne kjører kanskje 4 tråder, en dual deler disse 2-2, en quad 1-1-1-1 etc...

Endret av tommyms
Lenke til kommentar

Kjører på 4 ja, men det står fortsatt mest på skjermkortet.

 

The game engine has several heavy processing threads running at any time, with the principal threads being the main thread (AI, game logic, renderer), Physics, Particle system and audio thread, with others such as the streaming, input and network threads using less processor time. As such the game does make use of multi-core processors, including quad core.
Endret av tommyms
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...