miniPax Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Har installert Debian 3.0r1 på en dual P2. Men i følge phpSysInfo 2.1 så finner den bare en. Må jeg rekomplimere kernel for å få støtte for to? I såfall, hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 5. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2003 Ok...nå har jeg fått tak i 2.4.20.bx2 fra www.kernel.org Hva må jeg skrive for å oppdatere kernel? Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 6. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2003 Får det faen meg ikke til å funke. Kan jeg bruke #apt-get til å oppgradere til 2.4.20 med SMP støtte på noen måte? Lenke til kommentar
pine Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 http://dudle.linuxroot.org/docs/debian-ins...-install-4.html Les godt gjennom alle options i konfigen. Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Kan du ikke bare bruke pakken kernel-image-2.4.18-686-smp? Den kan du jo installere med apt-get eller aptitude. Hvis du må ha 2.4.20, må du laste den (og evt. pakker den avhenger av) ned manuelt fra testing-distribusjonen. Søk på www.debian.org. Lenke til kommentar
trench Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Hvorfor ikke bruke kernel-package ? http://packages.debian.org/cgi-bin/search_...all&release=all Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 6. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2003 Kan du ikke bare bruke pakken kernel-image-2.4.18-686-smp? Den kan du jo installere med apt-get eller aptitude. Hvis du må ha 2.4.20, må du laste den (og evt. pakker den avhenger av) ned manuelt fra testing-distribusjonen. Søk på www.debian.org. Ok...skrev #apt-get install kernel-image-2.4.18-686-smp og redigerte lilo.conf med tanke på initrd=/initrd.img linja under wmlinux (eller.no der omkring). Når jeg så prøvde å installere pakken, får jeg feilmelding om "There is not enough space on device". Så at han prøvde å pakke ut filen til /boot, og det er en 10MB partisjon. Er det noen omvei rundt dette? F.eks minske / med 50MB og legge dem til /boot istedenfor? Trenger man 3. parts software da? Eller følger det med "PartitionMagic" software? Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Du bør ha ca 25 MB til /boot, når det er fullt kan du uansett slette kjerner du ikke bruker. parted skal kunne forandre størrelser på partisjoner. Det skal være forholdsvis farefritt, men du bør uansett alltid ha skikkelig backup når du bruker slike programmer. Jeg har ikke prøvd det, så jeg kan ikke si noe om bruk. apt-get install parted man parted Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 7. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2003 Får prøve det når jeg kommer hjem. Regner vel med at med min flaks, går det den veien høna sparker :-? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå