Giftmedbarn Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Jeg har lest så mange motstridende tester av denne modellen at jeg er nesten mer forvirret nå enn før jeg startet. Personlig synes jeg det virker som en rimeligere Honda Civic, i et penere skall. Jeg har tittet litt på en 99 mod som har gått i underkant av 150 000, men den skal ha blitt veldig godt vedlikeholt og slitedeler er byttet. Når jeg sjekker DinSides bruktbilkalkulator får jeg opp at denne ikke skal være verdt mer enn 33000 kr, noe jeg synes virker veldig lavt. Jeg vet at disse bilene har vært vanskelige å selge, men å skulle prute ned en bil 12 000 virker litt drøyt. Hva synes dere om denne bilen? Og hva er en akseptabel pris på denne modellen? ` På forhånd takk for all hjelp! Lenke til kommentar
support81 Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Jeg har lest så mange motstridende tester av denne modellen at jeg er nesten mer forvirret nå enn før jeg startet. Personlig synes jeg det virker som en rimeligere Honda Civic, i et penere skall. Jeg har tittet litt på en 99 mod som har gått i underkant av 150 000, men den skal ha blitt veldig godt vedlikeholt og slitedeler er byttet. Når jeg sjekker DinSides bruktbilkalkulator får jeg opp at denne ikke skal være verdt mer enn 33000 kr, noe jeg synes virker veldig lavt. Jeg vet at disse bilene har vært vanskelige å selge, men å skulle prute ned en bil 12 000 virker litt drøyt. Hva synes dere om denne bilen? Og hva er en akseptabel pris på denne modellen? ` På forhånd takk for all hjelp! Først og fremst når det gjelder å prute 12.000 på en slik bil er ikke det urealistisk i det hele tatt, dette er en bil som ikke er lett og selge og da blir det automatisk rom for stort brutningsmonn Dersom du ikke har peiling på bil og ikke kan sku en del selv, da blir min mening og rådet mitt enkelt, IKKE kjøp denne bilen Har jobbet som mekanikker og dette er ikke en bil som jeg føler ikke kan sammenlignes med en Honda Den har en god del med problemer som ofte er jengangere, det elektriske, toppakninger og bremser for å nevne noen Det pleier ofte å være en grunn til at slike biler som i utgangspunktet virker vellutstyrte og flotte blir priset så billig En lur måte å sjekke litt om en bil på er bare å ta deg en tur på nettet og sjekke anonser. finn.no eller autodb Les noen anonser om bilen du lurer på og se hva som står skrevet om den I dette tilfellet er det som jeg har nevnt, Nettop byttet toppakning, nye bremser og bremseskiver, nettop påkostet motor 30.000,- Må bytte bremser,selges billig pga. gåen motor Da bør det ringe en bjelle, det er ikke normalt med biler flest at en må bytte toppakning eller bytte alt av bremser ved ca 150.000km Dette er en grei pekepinne på om en bil er noe å ha på uansett hva slags type bil du er på jakt etter Fordi om en bil er påkostet 30 eller 40.000 betyr ikke det automatisk at bilen er bra, heller ofte tvert i mot Sats heller på en bil som skjelden har slike regnestykker, det er jo faktisk ikke mye salgstriks å skryte av, at du bilen du har for salg nettop har vert nødt til å koste på den bortimot det bilen er verdt når påkosningen er utført Du har garantert ikke lyst til å måtte legge ut 30.000 i motorrepperasjoner på en bil bare fordi den ser flott ut og har masse utstyr, det er mange nok av andre som går i denne fella En bruktbilforhandler vill helst slippe å ta en slik bil i innbytte, derfor det ofte er privatsalg eller selges for kunde på slike biler en bilselger anbefaler heller en kunde å selge en slik bil privat og at han får mest igjen for bilen sin da og heller handle kontant av han på en ny bil, ergo da slipper han å ta en slik bil i innbytte og slipper unna med garantitrøbbel og en bil som er vanskelig å få videresolgt Dette er ikke noe som gjelder bare denne bilen men veldig mange bile som en bilselger ikke vil ta i innbytte av samme årsakene Bruk heller pengen på en bil som holder og legg eventuelt heller til 30.000 ekstra i bilen du kjøper i stedet for å bruke dem på ett verksted Lenke til kommentar
Giftmedbarn Skrevet 7. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2008 Tusen takk for veldig utfyllende svar. Dette er jo absolutt verdt aa tenke paa. Det skal sies at denne bilen har blitt byttet reg reim og topppakning paa. Men som du sier, jeg er veldig lite interessert i aa maatte legge mange tusen i reparasjoner i en bil som denne. Saken er bare den at jeg har lest erfaringer av denne bilen som er veldig gode, og som mener at den er et roeverkjoep pga sin lave pris, ogsaa er det da de som mener at man skal holde seg langt unna. Som en ikke-bilkyndig synes jeg det er vanskelig aa kjoepe bil i denne prisklassen. Jeg har foeovrig ogsaa tittet paa en V40 1,8 til endel tusen mer, men det var dette opprinnelige taket paa 50 000 jeg satt da..hehe.. Uansett takk for ditt svar! Lenke til kommentar
support81 Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Tusen takk for veldig utfyllende svar. Dette er jo absolutt verdt aa tenke paa. Det skal sies at denne bilen har blitt byttet reg reim og topppakning paa. Men som du sier, jeg er veldig lite interessert i aa maatte legge mange tusen i reparasjoner i en bil som denne. Saken er bare den at jeg har lest erfaringer av denne bilen som er veldig gode, og som mener at den er et roeverkjoep pga sin lave pris, ogsaa er det da de som mener at man skal holde seg langt unna. Som en ikke-bilkyndig synes jeg det er vanskelig aa kjoepe bil i denne prisklassen. Jeg har foeovrig ogsaa tittet paa en V40 1,8 til endel tusen mer, men det var dette opprinnelige taket paa 50 000 jeg satt da..hehe.. Uansett takk for ditt svar! Det vill alltid være motstridende tester på enkelte produkter også på biler, noen har jo selvsagt en forkjerlighet for slike biler og noen har en forkjerlighet for andre biler Noen regner det sikkert som akseptabelt med en verksted regning på 30.000 på en slik bil, fordi det er en rover, fordi den er så billig i utgangspunktet osv osv, alt etter smaken og hvor nivået for hva som er akseptert som slitedeler det er helt sikkert noen som vill være uenig med det jeg har skrevet her også, snakker bare ut fra egne erfaringer og det jeg har lært meg etter ca 20 år med bilinteresse Det er ikke alltid det lønner seg i lengden å kjøpe det som ser billigst ut i utgangspunktet, lett å spare seg til fant Sier ikke at Volvoen er den beste bilen men du vill uansett ha mye mere bil igjen for pengene Dersom du mot formodning skulle angre deg og vill bytte ut bilen igjen så har du i hvertfall en bil du slipper å slite med å bli kvitt og du slipper å tape så mye penger ved ett eventuelt salg eller innbytte Sjekk service hefter og historien til bilen, det er bedre att en bil er jevnlig ettersett og påkostet i stedet for å blitt påkostet en hel formue en gang i blant, "en bil som er kjørt til den ikke orker mere" Er bilen hel og grei innvendig og utvendig, ser den ut som den er passet på opp igjennom, blitt stelt og passet på eller er den blitt eid av noen som kun har sett på den som ett transportmiddel som bare blir byttet ut når den ikke orker mere, gjør jobben lengre eller ikke er flott nok lengere Du kan lese mye ut av en bileier og bilens historie bare ved å kikke over bilen og papirene på den Uansett, lykke til med bilhandelen, håper du ender opp med en bil du blir fornøyd med og som du slipper masse ergelser over Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Rover er et greit bilmerke, og deler får man alltid tak i, ikke er de spesielt dyre heller. Når det gjelder "byggekvalitet" ligger vel de på høyden med de franske bilene, mao ikke verdens beste, men de fungerer stort sett ganske greit. Skal du ha bilen så ser jeg ikke noe galt med å kjøpe Rover, problemet blir å få solgt den igjen, og hvis du skulle være så heldig å få gjort nettopp dette når du vil, om du bare vil tape mye eller veldig mye penger. Generelt sett får du mye bil for pengene Lenke til kommentar
Giftmedbarn Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2008 Rover er et greit bilmerke, og deler får man alltid tak i, ikke er de spesielt dyre heller. Når det gjelder "byggekvalitet" ligger vel de på høyden med de franske bilene, mao ikke verdens beste, men de fungerer stort sett ganske greit. Skal du ha bilen så ser jeg ikke noe galt med å kjøpe Rover, problemet blir å få solgt den igjen, og hvis du skulle være så heldig å få gjort nettopp dette når du vil, om du bare vil tape mye eller veldig mye penger. Generelt sett får du mye bil for pengene Saa jeg faar da mye for pengene, inntil den dagen jeg skal selge den? Er det veldig stort prisfall paa biler i 40 000 klassen? Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 MIN MENING (viktig å understreke) er at du får mye bil for pengene. Problemet er at siden Rover "is no more", så er det vansklig å få solgt den. Deler får du alltid tak i, finnes mye roverbiler på veiene i verden, og hvor det er et marked, finner du leverandører Er ikke bare nødvendigvis pris det går i. Selv om den ikke faller noe særlig under de 40,000KR, så kan du risikere at du vil få problemer med å få solgt den omløpshastigheten på bilene er lav Viktigeste er hva du synes. Så har du muligheten så ville jeg ha snakket med venner av deg (eller et verksted) som har erfaring med nyere roverbiler, også ville jeg ha testet bilen (kjørecomfort mm), pluss sett over den om den er i god form. Liker du den, så er det det viktigeste. 40,000 er ikke mye penger for en bil, så du må sammenligne hva du får som et alternativ til den summen. På generel basis vil jeg si at sjansen for at du får en like strøken bil, med lav kilometer etc er liten Lenke til kommentar
support81 Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 (endret) Rover er et greit bilmerke, og deler får man alltid tak i, ikke er de spesielt dyre heller. Når det gjelder "byggekvalitet" ligger vel de på høyden med de franske bilene, mao ikke verdens beste, men de fungerer stort sett ganske greit. Skal du ha bilen så ser jeg ikke noe galt med å kjøpe Rover, problemet blir å få solgt den igjen, og hvis du skulle være så heldig å få gjort nettopp dette når du vil, om du bare vil tape mye eller veldig mye penger. Generelt sett får du mye bil for pengene Må si meg til dels enig i Allfather, det er snakk ome smak og behag når det gjelder valg av bil Men dersom du har satt deg ett tak på 50.000 og kanskje ikke har mer en det å bruke på bil og i tillegg ikke har råd til en ekstra utgift ved en eventuel stor repperasjon, da ville jeg heller ha kjøpt noe sikrere og litt mere tradisionelt Å si at det kryr av disse bilene på norske veier blir nok å overdrive litt, men joda det dinnes noen stykk av dem Kvaliteten på dem er etter min mening litt så som så da Du kan være heldig å få tak i ett prakteksemplar som bare går og går, men det er nesten like stor sjangs for å havne opp med den skikkelig mandagsbil, der det er ett eller annet som ryker til en hver tid Så det blir litt som med russisk rulett Dersom du liker bilen og virkelig kunne tenkt deg en slike en og du har råd til å ta ett eventuelt tap dersom du skulle være maks uheldig, så er det bare å satse på denne bilen Men dersom du har det slik som folk flest og ikke har råd til å tape masse penger på bil så ville jeg anbefalt deg å styre unna og heller satset på Volvoen du nevnte Uansett hva du velger så ønsker jeg deg lykke til med ny bil Endret 9. mai 2008 av support81 Lenke til kommentar
Giftmedbarn Skrevet 12. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2008 Tusen takk for all hjelp. Jeg tror jeg har bestemt meg for aa lete videre. Satser heller paa noe som er mer reliabelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå