Gå til innhold

BK: Drengestuen - Anakronisme.

Anbefalte innlegg

Kuene er slaktet. Sauene er døde. Kornet er død. Drengene er byttet ut med dyre, overprisete og ofte late 'avløysere', men stuen står der enda, som et monument over enda et oppløst hiarki.

Exif: F/6.3

Lukker: 1/100.

ISO: 100.

Brennvidde: 50mm med fish eye extension til 350kr fra ebay. Gudene vet hva f. du ender opp på da!

post-76720-1210114100_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
50mm med fish eye extension til 350kr fra ebay. Gudene vet hva f. du ender opp på da!

For å være litt stygg: Du ender opp med å ødelegge flotte motiver, samtidig som du har kastet bort 350,- kroner ;)

Liker utsnittet du har av bygget; men fish-eye effekten ødelegger her.

Tom

Lenke til kommentar

Enig i at putefortegnelsen ødelegger motivet.

Forøvrig bør bildetittel endres:

Caplex: [b]anakronisme[/b] (av gr.), feil mot tiden (tidskoloritten); sak el. person som ikke hører hjemme i den tid som skildres;

Lenke til kommentar

Caplex: [b]anakronisme[/b] (av gr.), feil mot tiden (tidskoloritten); sak el. person som ikke hører hjemme i den tid som skildres;

Kjøpte den bare for å teste. Hehe. Når det gjelder emnetittelen så står jeg ved mitt. Om ikke en drengestue er en anakronisme i disse dager, så vet ikke jeg.

Endret av J@cob
Lenke til kommentar
Bare søkte du på ebay etter Fisheye converter? eller noe sånt.

Har veldig lyst på!

Personlig forstår jeg ikke hvordan noen kan bruke sånt.. Se skarpheten øverst i bildet f.eks...

Edit: Du som bruker 1D og L objektiv burde ihvertfall ikke tenke tanken om fisheye converter...

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar

Hva skal de med avløsere når de bare har slaktede kyr, daue sauer og dødt korn? ^^

Forøvrig er jeg enig med de andre her, effekten er for liten til å ha noen særlig effekt. Ellers er trillebåren litt forstyrrende, og jeg synes skriften på døren var litt vel fancy ^^

Lenke til kommentar
Hva skal de med avløsere når de bare har slaktede kyr, daue sauer og dødt korn? ^^

Forøvrig er jeg enig med de andre her, effekten er for liten til å ha noen særlig effekt. Ellers er trillebåren litt forstyrrende, og jeg synes skriften på døren var litt vel fancy ^^

Rydde vekk likene vel! Skriften på døren er autenisk :p

Edit: Trillebåren tok meg med for å ytterligere illustrere hvor dødt det er.

Edit2: Nå ble jeg faktisk fristet til å knuse noen av vinduene. Mon tro om unnskyldningen: "Jeg gjorde det for kunsten" er vanntett nok :wee:

Endret av J@cob
Lenke til kommentar
Når det gjelder emnetittelen så står jeg ved mitt. Om ikke en drengestue er en anakronisme i disse dager, så vet ikke jeg.

Beklager å si at du tar feil. For at ordet anakronisme skal kunne brukes måtte du ha hatt noe i bildet som ikke hører med i tidsperioden bildet forteller om. Et typisk tilfelle er f.eks en film om romertiden som viser romere på en strand hvor et moderne skip passerer i bakgrunnen, evt at en skuespiller i en film med handling bakover i tid har glemt å ta seg et moderne armbåndsur.

Drengestuenn bryter ikke med tidskoloritten i bildet.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Kjøpte den bare for å teste. Hehe. Når det gjelder emnetittelen så står jeg ved mitt. Om ikke en drengestue er en anakronisme i disse dager, så vet ikke jeg.

Hvis drengestuen er nybygd så blir det vel en anakronisme?

Lenke til kommentar

Nybygd og nybygd, datoen står øverst.

Aksjetrading: Ta deg en bolle, nei, vent, du kan få spise fish eye tingen min.

PerB: Vel, da er vi ikke enige, men kansje vi heller skal ta den diskusjonen i språkforumet? :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...