joenohr Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Hei! Nå har jeg plagdes så lenge at jeg er på grensen til å gi opp. Jeg har en xml fil med noenlunde denne oppbygningen. <root> <person id="1"> <navn> Jøran </navn> <fdato> 22.00.2009 </fdato> </person> </root> Det jeg så vil få til med denne er å hente ut f.x. person id=1, og alle tilhørende variabler slik at jeg kan få lagt hver enkelt av dem inn i en egen variabel. Jeg tenker å bruke dette for å vise brukerinformasjon i et program, basert på en xml-fil som lastes ned fra nett. Id`en får jeg fra en combobox og dens selectedvalue (comboboxen fylles av et dataset som henter informasjon sin fra samme xml fila) label1 = xpath["navn"] label2 = xpath["fdato"] osv. er dette mulig? Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 using System.Xml; (...) XmlDocument xDoc = new XmlDocument(); xDoc.LoadXml(myXml); label1.Text = xDoc.SelectSingleNode("root/person/navn").InnerText; Så lenge det er snakk om at det bare en en person-node tho... Lenke til kommentar
joenohr Skrevet 7. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2008 using System.Xml; (...) XmlDocument xDoc = new XmlDocument(); xDoc.LoadXml(myXml); label1.Text = xDoc.SelectSingleNode("root/person/navn").InnerText; Så lenge det er snakk om at det bare en en person-node tho... men hvordan får jeg da tak i fdato ?? jeg vil jo gjerne hente ut alle variablene på en person label1 = navn label2 = fdato osv. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Det var på en eller annen merkelig måte IKKE innlysende hvordan? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå