torbjornen Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Er det mogeleg å sende falske tekstmeldingar der ein f.eks. gjev seg ut for å vere Jonas Gahr Støre? http://wap.nrk.no:80/mobilportal/nyheter/a...art_id=15583711 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Null problem. Hvertfall om man har tilgang til en sms-gateway. Jeg kan sende en string over nettet hvor jeg kan velge avsender selv på måfå om jeg vil Lenke til kommentar
ThorB Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 som L4r5 sier. det er ikke noe problem. mange utenlandske gatewayer som lar deg sette dette selv, også alfanumerisk tegn.. telenor hadde forresten en åpen sms-gateway før som tillot hvem som helst med et gammelt modem å sende sms igjenom, der kunne man sette hvilket som helst nummer... dette var så langt tilbake som i 1999. så dette har vært mulig leeenge Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Det har vell vært mulig siden GSM nettet først ble åpnet i Norge ja. Brukte selv den modemsaken for en 10-12 år siden ja Forøvrig virker det som om flere og flere tilbydere har blitt obs på problemet i det siste. Begge gateway tjenestene jeg bruker har endret sine systemer. Alphanumeriske nummer er fortsatt lov, men for å sende fra et rent nummer må man først bekrefte at man eier nummeret via SMS. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+123498734 Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Det har vell vært mulig siden GSM nettet først ble åpnet i Norge ja. Brukte selv den modemsaken for en 10-12 år siden ja Forøvrig virker det som om flere og flere tilbydere har blitt obs på problemet i det siste. Begge gateway tjenestene jeg bruker har endret sine systemer. Alphanumeriske nummer er fortsatt lov, men for å sende fra et rent nummer må man først bekrefte at man eier nummeret via SMS. jod fullt mulig. jeg og en kompiss kødda med en annen kompis til tider. når han fikk sms stod det på avsender : Fra Gud .D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå