LadMan Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Hei, jeg har en plante (palme?) ved navn Beacarena Recurvata. Denne begynte etterhvert å få mange brune blader. Og det ser ut til at grunnen er at den har grodd seg for stor i forhold til potta si. Jeg har derfor gitt den en ny og større potte. Spørsmålet er som følger: Er det greit om jeg brekker av, eller klipper av de brune bladene? Jeg har sett at det er kommet noen små nye under de brune - så det er fremdeles liv i den. Takker for hjelp. LadMan. Lenke til kommentar
Kirikiri Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Har en lik plante selv. Jeg har pleid å klippe av brune partier på blader, og å rense bort fra grenen hvis et glad er tørket ut helt opp. Den er ganske hardfør, om vinteren har jeg vannet den ganske sjelden, men må nok vanne mer nå som det blir varmt. Den heter foresten Beaucarnea recurvata, og du finner ganske mye info hvis du søker på nettet. Heter Elefantfot på norsk og Pony Tail Palm på engelsk. Min har klart seg i ca 3 år, men nå har vår nye katt lagt sin elsk på den, så nesten alle bladene er knekt oppe ved kronen. :/ (Planten er ikke giftig, fant jeg ut etter å ha lest en del om den på nettet.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå