sttrons Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Var ute på sjøsanden i mandal her en dag i finværet. måtte prøve å ta noen bilder på manuell instilling på kameraet. Aller gjort det før, siden jeg kjøpte meg speilrefleks for 3 dager siden. slik ble det Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Fint det der...vannet har du fått fin fokus og farge på synes jeg. (Horisonten aner jeg en tanke helling mot høyre på...) RandiA Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Hei, et godt forsøk som jeg syns du har klart rimelig bra. Jeg har likevel to tips som kanskje kan være verd å tenke litt på: 1.Det hvite "hva-nå-enn-det-måtte-være" i midten av bildet ville jeg ha 'flyttet' mer mot høyre i tråd med "Rule of thirds" (hovedfokus i bilder gjør seg ofte best 1/3 fra venstre eller høyre eller topp eller bunn) 2. Tilsvarende med horisont eller vannet. Jeg ville ha prøvd å unngå å dele bildet på midten slik som det nå. Dette er mine meninger om hva som kan forbedres, om du ikke er enig er det lov Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
sttrons Skrevet 6. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2008 Er enig i det. leste litt om det i fotokompendie etter at jeg hadde tatt bildet. når jeg tok det, så var vel egentli tanken på å få med mest muligt av hele stranda, og siktet derfor bare rett frem, som resulterte i at horisont\vann er likt fordelt. fyrtårnet(lykta) ble bare tilfeldigt i midten. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Jeg ville ha croppa mer til venstre for å flytte fyråtrnet mer til venstre. Ville ha økt kontrast og den generelle fargemetningen og deretter gjort himmelen mer blå. Ville ha blitt mer punch i bildet. Ellers falt ikke motivet i min smak, noe tamt over det og lite spennende. Lenke til kommentar
sttrons Skrevet 6. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2008 Jeg ville ha croppa mer til venstre for å flytte fyråtrnet mer til venstre. Ville ha økt kontrast og den generelle fargemetningen og deretter gjort himmelen mer blå. Ville ha blitt mer punch i bildet. Ellers falt ikke motivet i min smak, noe tamt over det og lite spennende. i første omgang så er det selve orginal bildet jeg søker kritikk på, for å lære meg å bruke kameraet til og ta best muligt bilder, og ikke bruke PS. vil egentli bare bruke PS vist det er absolutt nødvendigt.. ellers er jeg enig med deg at kontraster og farger kunne vert kraftigere, men hvordan få det til med kameraet? Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Du kunne prøvd å justere på eksponeringen slik at mindre lys kommer inn til sensor. Evt kan du instille kameraet slik at det tar mer fargemettede bilder. Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 (endret) Likte bilde, lagde et annet utsnitt etter hva folk har sagt her. Bare si ifra viss du vil at jeg skal fjerne bilde. Endret 7. mai 2008 av Zettec Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Ville heller ha croppet vannbiten hvis jeg måtte. Synes egentlig himmelen kan være mer spennende enn vannet. Nå er ikke himmelen så spesiell her da, men litt redigering ftw. Ble litt trangt på toppen nå. Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Hadde himmelen vært mere spennede så hadde jeg jo gjort det, men i dette bilde er det ikke noe spennende himmel, tok kansje bort litt mye. Hms. Var også kun en 2min redigering. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Synes croppen er fin jeg. Regler er til får å brytes, er det ikke det man sier. Dog trenger det kraftig opp-piffing. Mitt forslag: Lenke til kommentar
sttrons Skrevet 7. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2008 Gjør ingen ting at dere kommer med forslag og bruker bildet til og visuelt vise hva dere mener, og hva dere gjør. er derfor jeg poster her på BK. For å få andres syn på om det er bra eller ikke, og hva som kan gjøres anderledes, både med kameraet og PS. Så all kritikk og bilde redigering tas i mot med et stort takk. Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 wow, likte de fargene der ja. Prøve det på min crop? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Her kommer mitt forslag: Måtte fjerne åskammen med skog til venstre i bildet for å få komposisjonen jeg likte best, det var litt synd, for den gjorde mye av bildet. Ellers synes jeg bildet kledde litt sterkere og mer mettede farger, og 4:3-format. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå