Gå til innhold

Får ikke startet microKontrol i Vista

Anbefalte innlegg

Hei. Stopp meg hvis dette er feil kategori. Visste ikke hvor jeg ellers skulle poste det.

Jeg har Korg microKontrol og har brukt det med xp før, men jeg får ikke startet det med vista. Under enhetsbehandling står det "Denne enheten kan ikke starte". Jeg har vært på Korg sin hjemmeside og lastet ned den seneste driveren, og det står at det kun er kompitabelt med bl.a. xp, men den pcen jeg har tilgang på nå har vista, og jeg får nok ikke opp den andre med det første. Er det noen måte jeg kan få det til å funke på under vista?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vista er ikke noe særlig til musikkproduksjonsplattform, jeg ville holdt meg til XP en stund. Det står altså at driveren bare går med XP, det står ikke noe med Vista? Da må du bare smøre deg inn med tålmodighet.

Lenke til kommentar

har du et lydkort? prøv å kjør av keyboardet via midi til lydkortet ditt. husker jeg hadde noe pes med mitt Keystation 49e. xp SP2 ville ikke kjøre det. så kjørte det av via midi til lydkortet mitt isteden. du kan jo teste og se hvis du har et kydkort med midi :)

Lenke til kommentar
har du et lydkort? prøv å kjør av keyboardet via midi til lydkortet ditt. husker jeg hadde noe pes med mitt Keystation 49e. xp SP2 ville ikke kjøre det. så kjørte det av via midi til lydkortet mitt isteden. du kan jo teste og se hvis du har et kydkort med midi :)

Har en laptop med vista... :( Jeg fant linken til driveren i et forum hvor en fyr spurte etter driver til vista. Men det funket ikke. Kan være noe galt med keyboardet.. Jeg ga uansett opp hele greia og kjøpte et nytt. Likte ikke microKontrol egentlig. For små tangenter. Nå er det E-MU Xboard for (nesten) alle penga! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...