Gå til innhold

Avspille AVI filer

Anbefalte innlegg

Hei!

Har lastet ned en del avi filer fra nettet (bilfilmer) på størrelsen 3-5mb. Problemet er at jeg ikke får sett disse. Fikk et tips om å åpne AVI filene i PowerDVD, noe som resulterte i at jeg hørte lyden, men så ikke bilde. Brukte så søkefunksjonen i forumet og søkte på "avspille avi". Flere har jo stilt samme spørsmålet og får som svar: "last ned codec ditt og datt". Har lastet ned en haug med ting som jeg ikke aner hva er (xvid..g-spot..osv) Men jeg sitter fortsatt med en del avi filer som jeg ikke får avspilt.

Finnes det ikke et program jeg kan laste ned, dobbeltklikke på exe-fila, installere og spille av avi filene mine med? :)

Har som dere sikkert har skjønt lite snøring på data og de greiene der (er en skarve bilmekaniker og biler er min store lidenskap.

Kan noen være så grei å forklare i detalj hva jeg må gjøre. Jeg må ha dette inn med teskje.

mvh.

PlexIcon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann

Det du trenger er riktig codec for og kunne se disse filmene, det finnes

ett program som forteller deg nøyaktig hvilken codec du trenger

kan ikke helt huske hva den heter men det ligger på nettet ett sted.

Lenke til kommentar

Du kan forresten bruke g-spot om du fortsatt har det liggende

start programet trykk file velg open, bla deg så frem til den filen du vil sjekke programet vil da fortelle deg hvilken codec som er nødvendig.

riktig codec finner du under video format, søk etter denne codecen på nettet så finner du den sikkert

Lenke til kommentar

Du sa du hadde lastet ned Gspot? Det er et program som analyserer hvilken codec du trenger. Den enkleste løsningen er oftest å innstalere Nimo. Dette er en pakke med de mest brukte codecene, og funker oftest. Det enkleste er å innstalere full, bortsett fra divx g400 filter. Tror det skule løse problemet ditt og om ikke, så bare post videre her :wink:

Lenke til kommentar

Takker for svar som er blitt gitt!

Etter å ha lest gjennom en del poster med samme emnet på dette forumet, endte jeg opp med å gjøre følgende:

Installerte BSPlayer, Nimo Codec Pack Lite, Xvid og til slutt divx 5.02.

Mulig dette er litt smør på flesk, at jeg har dobbelt opp av programmer nå, men det funker iallefall. Nå kan jeg åpne alle de forskjellige video-filene(avi, mpeg, wmv) i samme programmet, så da er jeg godt fornøyd.

Kan med det samme anbefale sider som www.essokickers.com og http://driftworks.org for de som liker biler og "børning" Noen som har andre slike sider forresten? Sitter på ei sur isdn linje, så jeg leter etter små video-filer.

mvh.

PlexIcon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...