Snitches Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Hei, Jeg har et komponentsett med to bassmellomtoner som skal i hver sin dør foran og to diskanter oppå dashbordet, og to 6x9" coax bak i hattehylla, samt en 4 veis forsterker. Har dere noen gode tips til hvor jeg kan plassere forsterkeren i en Mondeo 93' sedan? Jeg tenkte på å skru den på baksiden av baksetene, inni bagasjerommet, men jeg bruker bagasjerommet ofte og er litt redd for forsterkeren... Alle forslag er velkomne! Lenke til kommentar
MasterOfDisaster Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 mest praktiske er nok bak sete. om den ikke er stor kan du ha den i hatte H, eller lignende sted. husk at det er 5X7 orginalt i mondeoen så om du skal bytte ut disse må du lage en overgang selv Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Overgang fra 5x7 til 65 får du kjøpt på brl, og hvis du skal ha 6x9 så mener jeg de skal passe greit inn i originale hullene. Jeg brukte selv 6,5 som ble meget bra. Når det gjelder å feste forsterker så har jeg sett mange løsninger på sedanen. Jeg tok selv og skrudde de fast på seteryggen , og festa de slik at jeg enda kunne ta ned det ene setet på siden.Da var problem med snowboard og ski løst:) Setene er jo ganske skrådd, og hadde aldri noe problem med at noe særlig traff de. (og jeg brukte bagasjen til å ha en del verktøy i, da jeg jobber som elektriker) Ellers så har jeg sett at noen har festet forsterkere over bakhjulene, og kasset de inn slik at den delen av bagasjerommet ble helt rett(om du skjønner denne), den beste metoden vil jeg nok si er å bygge opp hele gulvet noen cm, og legge de der, og så dekke til med en plate, og evt. litt glass så man ser skjønnhetene inne der:) Husk at om du velger å kasse inn forsterkerene så må du huske at de trenger en del luft, så da kan det være greit å ha noen pc vifter eller noe for å sikre luft. Ellers så vil jeg ikke anbefale å ha noe høyttalere bak i bilen,da musikken som kjent skal komme forfra. Høyttalere bak vil som regel ødelegge lydbildet, så jeg ville beholdt de som allerede satt i døra og fada de helt ut med spilleren(evt fade de litt inn om passasjerene bak synes lyden forfra er for lav.) Har du brukt penger på skikkelig komp sett, så vil du aldri savne lyd bakfra! Bruk heller også penga på en skikkelig 2kanals forsterker til frontsettet, enn å betale ekstra for 2 kanaler du strengt tatt ikke har bruk for. Til slutt så vil du sikkert ha en basskasse. Når jeg monterte inn dette så synes jeg mondeon var ganske tett mellom bagasje og kupe, så mye guffe ble borte og vet noen da har borret bass porter i hatte hyllen for å slippe inn bassen.(hvor vellykket dette var kan jeg ikke si jeg har hørt selv, men de var hvertfall fornøyd, for min del så ble det å kjøre med en seterygg nede for best lyd) Håper du har noe nytte av dette, selv om det var noe mer enn det du spurte om. Lenke til kommentar
Snitches Skrevet 12. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2008 Supert! Tusen takk for veldig gode og detaljerte svar begge to! Jeg må se litt på hvor stort budsjett jeg har til basskasse etter russetida Lenke til kommentar
deviant Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 (endret) Jeg har satt forsterkerene på baksetet, det vil si - jeg fikk akkurat ikke plass til begge på setet, slik at den ene står på dørken rett under (Kicker ZX-650.4 og SoundMagus x1500.1) med subben til høyre. Jeg har ikke hatt noe problemer med skade eller slitasje på forsterkerene på denne måten. Mondeo har plass til 160mm (6,5") i dørene både foran og bak (flere produsenter har overgang, deriblant pioneer), så det er ingen grunn til å vandalisere hattehylla. Spiller bedre gjør det nok også. Fokuser på frontsett og sub, bakdørene er mindre viktig. Endret 13. mai 2008 av deviant Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå